Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Explicațiile cercetătorilor pentru succesul sucului de roșii în avion

hips.hearstapps.com
suc de rosii avion

În avion, pasagerilor li se oferă o băutură răcoritoare și, fără să stea pe gânduri, majoritatea cer un suc de roșii. Este un reflex pe care mulți l-au observat: aproape toți bem suc de roșii în avion. Succesul aerian al acestei băuturi savuroase merită să fie pus sub semnul întrebării, informează en-vols.com.

Au existat o serie de cercetări științifice care au încercat să răspundă la această întrebare.  Compania aeriană germană Lufthansa a comandat o cercetare privind popularitatea sucului de roșii atunci când și-a dat seama că servea 53.000 de galoane pe an. Robin Dando, un fiziolog de la Cornell, a descoperit că expunerea la zgomote puternice, precum cel al unui motor cu reacție, estompează aromele dulci, dar intensifică gustul "umami" prezent în sucul de roșii.

"Umami" este un termen japonez care descrie acea aromă savuroasă care se gasește în alimente cum ar fi sardinele, ciupercile sărate, alunele prăjite, sosurile de soia și roșiile.

Cercetătorii de la Fraunhofer Society au descoperit că pasagerii apreciau mai mult acest suc în avioane și pentru ca receptorii noștri gustativi și olfactivi sunt mai puțin sensibili la altitudine, ceea ce înseamnă că oamenii se bucură de prospețimea sucului fără "gustul de pământ".

Știu pasagerii obișnuiți acest lucru înainte de a comanda băutura?

Este mai probabil să existe o bază psihologică pentru această popularitate. Alegerea unei băuturi în timpul unui zbor este o situație mai aparte: trebuie să decideți când vine căruciorul la dumneavoastră dacă vă este sete sau nu. Băutura este în mod normal gratuită - ceea ce înseamnă că doriți să profitați de un lucru cu o valoare mai ridicată.

Sucul de roșii este singura băutură de pe cărucior care pare sănătoasă, extravagantă dar și neobișnuită - în plus, văzănd atât de mulți alți oameni comandând-o, a devenit practic o tradiție, la fel ca mâncatul de popcorn la cinema.

O alta explicație poate fi pusă pe seama "eficientizării" opțiunilor alimentare. Daca oferta companiei aeriene nu include prea multă mâncare gratuită, mulți oameni sunt înfometați. Atunci când vine căruciorul cu băuturi, dar nu vor să plătească pentru o masă, sucul de roșii devine o alternativă deoarece are o mulțime de fibre și un conținut ridicat de apă, consumul acestuia oferind senzația de sațietate.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.