Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

De ce nu se construiesc până la urmă autostrăzi în România? Soluția Antreprenorilor

Automarket
autostrada constructie

Vordim despre autostrăzi, le vedem pe hârtie în multele studii de fezabilitate făcute în timp... ba și protestăm pentru ele și... nimic. Totul se înpotmolește în veșnica piatră de moară numită CNAIR. Indiferent de guvernare, de culoare politică, nimeni nu a fost în stare să reformeze această companie găunoasă, care pare ciuruită de interese personale, de clientela ”băieților deștepți”, de neprofesionalism. Acum, mai nou, Guvernul a schimbat, iar, conducerea CNAIR, dându-l jos, pe incompetentul Sorin Scarlat, care, timp de 3 luni cât a stat în post, a adâncit criza existentă în instituție și a produs un adevărat cutremur în rândul angajaților. Mai mult, s-a arătat total obtuz în fața doleanțelor ridicate de subcontractori, cei care, încă, mai țin pe spatele lor, construcția de autostrăzi, relatează cei de la anchete online, mesaj pe care îl redăm în integralitate.

Scarlat, doar interese personale

Astfel, cât timp s-a aflat la conducerea Companiei de Autostrăzi, Scarlat a reușit, potrivit presei centrale,  contraperformanța sa-și ridice în caz mai toți angajații, mai ales că, în numele unei așa zise reorganizări, el a urmărit să-ți pună în posturi cheie, clientela lui personală. ”Aproape 500 de angajați din cei 700 ai C.N.A.I.R. – structura centrală s-au plâns joia trecută (n.r. 29.012020), într-o ședință maraton cu membrii C.A., de modul greșit și abuziv în care Directorul General, Sorin Scarlat și cei care-l susțin înțeleg să gestioneze Compania de Drumuri. la finalul articolului veți găsi și replica directorului general, Sorin Scarlat.

Membrii noului C.A., care au convocat ședința, s-au îngrozit când au înțeles că așa-zisele măsuri de eficientizare a Companiei, luate de actualul manager, sunt de fapt răzbunări personale care au dus la blocajul total al instituției. Nemulțumit de faptul că membrii C.A. au aflat realitatea necosmetizată, Directorul General Sorin Scarlat a amenințat, conform unor surse din rândul salariaților, că va face un raport la ministrul transporturilor si la premier prin care să reclame faptul că angajaților li s-a permis să spună adevărul. De altfel Sorin Scarlat s-a și lăudat printre cunoscuții săi că are acces direct la premierul Orban și că se va plânge acestuia de Consiliul de Administrație.

Așa zisa restructurare a însemnat de fapt o modificare haotică a schemei de personal a C.N.A.I.R., astfel încât să permită aducerea în funcții a unor acoliți ai lui Scarlat sau ai prietenilor lui.

Mulți dintre noii directori și șefi de departamente nu au avut o evoluție profesională bazată pe competențe și ca atare habar nu au ce să facă în funcțiile în care au fost instalați. Dau dispoziții incoerente, unele fără bază legală și îi amenință pe salariații din subordine că îi concediază dacă nu execută ce li se spune. În schimb cei care erau specializați și lucrau de ani de zile în anumite domenii, au fost mutati în posturi care nu au nicio legatură cu pregatirea lor. Exemplele curg. Oameni care lucrau în zona economică au fost mutați la publicitate, unii dintre cei care lucrau în domeniul achizițiilor publice au fost trimisi în sectorul care se ocupă de mediu, cei de la mecanizare au fost mutati la departamente care se ocupă de concesiuni etc”, scria evz.ro.

Ce propun antreprizele românești

Mai mult, Scarlat, plin de sine, crezând că premierul Orban îl susține necondiționat, a refuzat să deblocheze condițiile grele în care funcționează subcontractorii la lucrările pentru autostrăzi, susținând, în continuare, interesele personale ale companiilor multinaționale. Asta, în ciuda avertismentelor permanente ale ministrului Transporturilor, Lucian Bode, care a cerut CNAIR să se implice în deblocarea plăților către companiile care lucrează în antrepriză.

De aceea, noua conducere a CNAIR, asigurată de Mariana Ioniță, are parte de multe provocări. De multe așteptări venite din partea celor care lucrează, efectiv, la construcția infrastructurii rutiere a României. Trebuie să elimine toate bisericuțele și interesele personale create în interiorul CNAIR , care au dus la  acest blocaj. Trebuie să se aplece asupra problemelor ridicate de companiile românești, în special cele care lucrează în antrepriză și care sunt în derivă pentru că nu li se achită datoriile. De altfel, după cum se observă pe teren, cele care duc greul construcției de autostrăzi sunt firmele subcontractante, care au întreg know-how-ul necesar pentru a finaliza lucrările.

Astfel, o primă propunere eficientă a CNAIR ar fi, potrivit unor discuții preliminare cu unii antreprenori,  un proiect de lege prin care firmele subcontrantante să fie plătite direct de la ordonatorul de credit, pentru a nu mai sta la dispoziția companiilor titulare ale proiectelor. Ce ziceți, doamna directoare, Mariana Ioniță?

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.