De față cu premierul Bolojan, care a tăiat fonduri pentru multe drumuri din țară, șeful CNAIR face promisiuni de pe Autostrada Moldovei. "Sunt șanse să se deschidă", spune Cristian Pistol.
UPDATE:
Ritm susținut al lucrărilor pe șantierul Autostrăzii Moldova! Împreună cu ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Constantin Șerban, am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe tronsonul Focșani-Bacău și am avut o discuție aplicată cu antreprenorul român.
Faptul că lucrările se derulează conform graficului stabilit ne dă încredere că în august 2026 românii vor putea circula rapid și în siguranță între București și Pașcani pe această Autostradă.
La nivelul Guvernului ne vom asigura că finanțarea din PNRR, mecanism european prin care susținem și această investiție de anvergură pentru România, va fi direcționată către proiecte care vor schimba în bine viața oamenilor”, a transmis premierul Bolojan.
ȘTIREA INIȚIALĂ:
Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Cristian Pistol susține că, dacă se păstrează ritmul de lucru, sunt șanse reale ca anul acesta să fie deschisă circulația pe A7 cel puțin până la Adjud (50 km).
Cristian Pistol a verificat vineri lucrările pe tronsonul Focșani - Bacău al Autostrăzii Moldova (A7), împreună cu premierul Ilie Bolojan și cu ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.
Conform directorului CNAIR, stadiile fizice sunt de aproximatix 80% pe primele două loturi (Focșani-Domnești Târg și Domnești Tărg -Răcăciuni), iar pe lotul Răcăciuni-Bacău stadiul fizic este de aproximativ 60%.
„În acest ritm sunt șanse reale ca anul acesta să deschidem circulația cel puțin până la Adjud (50 km). Finalizarea în termen a lucrărilor pe acest tronson de autostradă (96 km) ca și pe tronsonul vecin (Bacău - Pașcani) este foarte importantă atât pentru asigurarea continuității pe coridorul 9 Pan-european cât și pentru dezvoltarea economică a Moldovei. Lucrările pe cele 6 loturi dintre Focșani și Pașcani, comtractate de constructoriul român UMB, sunt finanțate prin PNRR”, a scris pe Facebook Cristian Pistol.
Acesta susține că, potrivit graficelor de lucrări, anul viitor se va circula pe autostradă de la București la Pașcani, pe o distanță de aproximativ 390 km (A7-A3).
Ciprian Șerban, despre lucrările pe A7: Este esențial ca finanțarea prin PNRR să fie asigurată
Pentru respectarea termenului de finalizare, este esențial ca finanțarea prin PNRR să fie asigurată în mod constant pe întreaga durată a lucrărilor, susține vineri ministrul Transporturilor Ciprian Șerban, care a vizitat lucrările de pe un tronson al autostraăzii A7.
Ministrul Transporturilor a verificat vineri, alături de Ilie Bolojan, și constructorul român Dorinel Umbrarescu, lucrările de pe șantierul Autostrăzii Moldovei (A7), tronsonul Focșani-Bacău.
Toate loturile dintre Focșani și Pașcani, însumând circa 173 de kilometri, sunt construite de antreprenorul român. Costurile estimate pentru aceste tronsoane se ridică la aproximativ 11 miliarde de lei, fără TVA. În prezent, lucrările pe cele șase șantiere active din această secțiune avansează într-un ritm susținut, susține Ciprian Șerban.
El spune că, până în prezent, peste 100 de kilometri din totalul de 319 km ai tronsonului Ploiești – Pașcani au fost deschiși circulației.
„Conform planificării, întreaga autostradă va fi finalizată și dată în folosință până în august 2026, permițând circulația neîntreruptă pe autostradă între București și Pașcani, pe o distanță de aproximativ 390 de kilometri. Pentru respectarea termenului de finalizare, este esențial ca finanțarea prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) să fie asigurată în mod constant pe întreaga durată a lucrărilor. Odată finalizat, acest proiect de infrastructură va facilita deplasările rapide și sigure, contribuind semnificativ la dezvoltarea economică și conectivitatea regiunii”, a scris pe Facebook Ciprian Șerban.
Comentează