DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Decizia lui Ponta de a candida la prezidențiale depinde de PNL

revista presei
ro: Premierul Victor Ponta spune că decizia sa de a candida la alegerile prezidențiale va fi luată în funcţie de refacerea sau nu a Uniunii Social-Liberale, iar dacă USL se reface, una dintre funcţii, de preşedinte sau prim-ministru, va fi a PSD, iar una va fi a PNL: "Dacă se reface USL, una din funcţii, preşedinte sau prim-ministru, va fi a PSD, una va fi a PNL. Depinde de ce vor decide colegii liberali după 25 mai, prima mea opţiune este să refacem USL. Dacă nu, evident că vom avea un candidat". Liderul PSD a adăugat că îşi doreşte ca liderul PNL, Crin Antonescu, să revină alături de el, precizând însă că nu crede într-o astfel de variantă, deoarece Antonescu este prea orgolios, şi că nu a mai discutat cu acesta în ultimul timp. Digi24: Agenţia imobiliară a statului, adică Regia Protocolului de Stat, are proprietăţi uriaşe de dat şi riscul este să le dea pe bani puţini. Un document care circulă prin structurile guvernamentale arată intenţia de a da în concesiune pe decenii proprietăţile regiei, de la vile de protocol, hoteluri până la pajişti şi ce o mai avea pe acolo. La o prima ochire e un patrimoniu de jumătate de miliard de euro. Cel puţin. Pentru că nu e evaluat foarte clar. Soluţia aceasta a concesiunii devine interesantă când ne uităm la ce s-a întâmplat în trecut. Regia a scos la vânzare pe bucăţi timp de doi ani diversele sale proprietăţi, la licitaţie cu preţuri mari. Nu prea se modificA preţul cerut. Şi cu obstinaţie se cereau aceiaşi bani, chiar dacă nu erau clienţi. Acum a apărut ideea concesiunii. Şefii Regiei vor avea o scuză: Am încercat să le vindem, dar nu s-au găsit cumpărători. Aşa că le concesionăm şi va fi în folosul unor persoane care vor plăti, în schimb, o taxă anuală. Perfect legal, corect şi cu bune intenţii se poate face totul. Ziarul Financiar: Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România, a semnat în februarie anul acesta un contract de 44.000 de euro pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru hidrocentrala Tarniţa-Lăpuşteşti, un proiect de 1 mld. euro. În 2008, compania, intrată anul acesta pentru a doua oră în insolvenţă, mai făcuse un studiu de fezabilitate pe care a plătit aproape 410.000 de euro. În total, Tarniţa are cel puţin 5 studii de fezabilitate, studii de evaluare a impactului de mediu, consultanţă pentru găsirea investitorilor, dar de 30 de ani nu s-a pus nicio cărămidă la acest proiect. Hidroelectrica nu este însă sin­gu­rul exemplu, reactoarele 3 şi 4 fiind un alt proiect „co­pleşit“ de studii de feza­bi­lit­a­te. Consultanţii spun că ei şi-au făcut treaba, în timp ce companiile nu răspund. Abia întors dintr-un turneu la Washington unde a avut întâlniri cu oficialii agenţiilor de rating S&P şi Moody’s, ministrul bugetului Liviu Voinea susţine că există şanse să vedem în 2014 o îmbunătăţire a calificativelor acordate României, ceea ce va avea consecinţe pozitive pentru piaţa de capital şi pentru alte categorii de investitori.„Sunt încrezător că S&P va îmbunătăţi ratingul României, iar Moody’s va îmbună­tăţi perspectiva ratingului, care acum este negativă. Nu aş fi surprins dacă am vedea o îmbunătăţire a ratingului României pentru că datele macro justifică acest lucru. Faţă de ultimele evaluări economia a performat peste aşteptări din toate punctele de vedere“ RFI: Datele, valabile pentru luna martie, arată o creștere a vânzărilor de autoturisme noi în Uniunea Europeană de 10,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,449 milioane de mașini. Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au înregistrat, în luna martie 2014, cea de-a şaptea lună de creştere consecutiv. Surpriza plăcută în această statistică, mai ales pentru Renault, este că marca Dacia a înregistrat din nou, în luna martie, cea mai puternică creştere din Uniunea Europeană în topul mărcilor. Astfel, vânzările Dacia în cele 28 de state comunitare au urcat cu 53,5% în martie, la aproape 36.000 de autoturisme. Acum un an, vânzările erau de 23.000 de mașini, potrivit datelor prezentate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile. Grupul Renault, al treilea mare producător auto european, a raportat astfel o creştere de 30%, la 130.500 automobile, faţă de puţin peste 100.000 în martie 2013.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.