Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a României s-a ridicat la valoarea de 19,209 miliarde de euro, în primele 10 luni ale anului, în creştere cu 4,349 miliarde de euro faţă de acelaşi interval din 2020, relevă datele Institutului Naţional de Statistică (INS), publicate vineri, conform agerpres.
Conform INS, în luna octombrie 2021, exporturile FOB au însumat 6,547 miliarde de euro, iar importurile CIF s-au ridicat la 9,013 miliarde de euro, rezultând un deficit de 2,465 miliarde de euro.
Faţă de luna octombrie 2020, exporturile din luna octombrie 2021 au crescut cu 4,6%, iar importurile cu 11,8%.
În perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021, exporturile FOB au însumat 61,079 miliarde de euro, iar importurile CIF au însumat 80,288 miliarde de euro. În perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021, exporturile au crescut cu 19,6%, iar importurile au crescut cu 21,8%, comparativ cu perioada similară din 2020.
Potrivit INS, în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (45,2% la export şi 35,5% la import) şi alte produse manufacturate (30,7% la export şi 30,3% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021 a fost de 44,347 miliarde de euro la expedieri şi de 58,333 miliarde de euro la introduceri, reprezentând 72,6% din total exporturi şi 72,7% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2021 a fost de 16,731 miliarde de euro la exporturi şi de 21,954 miliarde de euro la importuri, reprezentând 27,4% din total exporturi şi 27,3% din total importuri.
INS precizează că soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
Deficitul balanţei comerciale a României se adâncește. Creştere cu 4,349 miliarde de euro faţă de acelaşi interval din 2020
Articole Similare

3.587
Raport șocant: O elită minusculă controlează averea lumii – cine deține cu adevărat planeta
3.587

2.673
Tăieri la ASF, cea mai bogată instituție a statului: salarii medii de peste 13.500 de lei, reduse cu 30%
2.673

1.744
Prețurile la energie efectiv au bubuit în România: Creștere de peste 60%, față de anul trecut
1.744

45
Piața imobiliară, în scădere: mai puține locuințe date în folosință a scăzut în trimestrul III 2025
45

58
Economia Regatului Unit a scăzut și în luna octombrie: o nouă lovitură pentru ministrul britanic de Finanțe
58

81
Piața patiseriilor în 2024: un lider detașat și doi urmăritori cu creșteri constante
81

33
Investiţiile în economia naţională, în creștere în primele nouă luni ale anului 2025 (INS)
33

47
Salariul mediu net a crescut la nivel naţional, în octombrie (INS)
47

1.860
Final de an de coșmar pentru România: Prețurile efectiv au bubuit, iar inflația se menține la cote înalte
1.860

2.325
Sancțiunile schimbă regulile jocului: Lukoil negociază o tranzacție fără bani cu o bancă din SUA - acordul ar putea necesita aprobarea lui Vladimir Putin
2.325

113
Acţiunile Oracle s-au prăbuşit joi cu până la 15%, trăgând în jos şi giganţii Nvidia, AMD şi CoreWeave
113

95
Marile companii tehnologice au anunţat investiţii de peste 50 de miliarde de dolari în India, în mai puţin de 24 de ore
95

2.928
Europa recurge la o măsură de urgență pentru administrarea activelor rusești înghețate. Ungaria nu se mai poate opune
2.928





















Comentează