Descoperire colosală: fosile provenite de la patru tipuri de dinozauri au fost găsite în Chile

bbc.com
dinozauri

Fosile provenite de la patru tipuri de dinozauri, inclusiv de la un exemplar de Megaraptor, au fost descoperite de oameni de ştiinţă într-o regiune izolată din Patagonia chiliană, devenită un important depozit de fosile preistorice, informează AFP joi.

După ce au colectat în 2021 fosile în situl Cerro Guido, situat în valea Las Chinas, în apropiere de graniţa cu Argentina şi la o distanţă de aproximativ 2.800 de kilometri sud de Santiago de Chile, cercetătorii au transportat acele fragmente osoase într-un laborator şi au constatat că ele nu aparţineau unor dinozauri identificaţi până atunci în acea zonă, potrivit Agerpres.

Specialiştii de la Institutul Chilian din Antarctica (INACH), în colaborare cu cercetători de la Universitatea Chile şi de la Universitatea Texas din Statele Unite, au reuşit să identifice fosile provenite de la patru tipuri de dinozauri, inclusiv dinţi şi fragmente osoase post-craniene de la un exemplar de Megaraptor, aparţinând familiei Theropodelor.

"Este întotdeauna foarte interesant în termeni ştiinţifici să descoperim ceva care nu a mai fost găsit până acum în valea Las Chinas, unde am început să ne obişnuim cu noi descoperiri ale unor resturi fosilizate", a declarat Marcelo Leppe, directorul INACH.

Acei dinozauri carnivori aveau gheare de răpitor, mici dinţi ascuţiţi şi membre superioare mari, detalii care, potrivit cercetătorilor, îi plasau în vârful lanţului trofic în această zonă în care au trăit în urmă cu 66 milioane - 75 milioane de ani, la sfârşitul Cretacicului.

"Una dintre caracteristicile care ne-au permis să identificăm cu mare certitudine apartenenţa lor la familia Megaraptoridae se referă, mai întâi, la faptul că dinţii lor sunt foarte curbaţi înspre înapoi", a explicat Jared Amudeo, cercetător la Reţeaua paleontologică din cadrul Universităţii Chile, într-un comunicat.

De asemenea, au fost identificate două exemplare de Unenlagia, strâns înrudite cu Velociraptor, care prezintă "un caracter evolutiv, ceea ce indică faptul că este vorba despre o nouă specie de Unenlagia şi, posibil, a unui reprezentant al unui clad (grup) diferit", a precizat cercetătorul chilian.

Oamenii de ştiinţă au găsit totodată resturi fosilizate ce provin de la două linii de păsări: un exemplar de Enantiornithe, grupul aviar cel mai diversificat şi mai abundent din Mezozoic, precum şi un specimen de Ornithurinae, un grup direct asociat cu păsările actuale.

În decembrie 2021, paleontologii chilieni au prezentat rămăşiţele fosilizate ale unui Stegouros elengassen, un dinozaur enigmatic, a cărui coadă în formă de măciucă i-a lăsat perplecşi pe oamenii de ştiinţă şi al cărui schelet parţial a fost găsit în aceeaşi zonă din Patagonia chiliană.