Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Deținătorul francizelor KFC, Pizza Hut și Taco Bell, în plină ascensiune: Sphera Franchise Group a raportat vânzări în valoare de 201 milioane de euro

kfc drive

Sphera Franchise Group a raportat vânzări consolidate în valoare de 955 milioane de lei (circa 201 milioane de euro) pentru anul trecut, în creştere 24% faţă de 2018, mai ales pe fondul avansului înregistrat de vânzările restaurantelor KFC din România şi Italia şi a restaurantelor Taco Bell şi Pizza Hut, potrivit Agerpres.

În ultimul trimestru din 2019, vânzările Sphera Franchise Group au crescut cu 19%, până la 260 de milioane de lei.

"Principalii factori ai acestei performanţe au fost creşterea cu 15,9% a vânzărilor USFN România (restaurantele KFC), comparativ cu anul 2018, şi creşterea cu 155% a vânzărilor USFN Italia (restaurantele KFC din Italia)", se menţionează în comunicat. Potrivit acestuia, vânzările CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 171%, în timp ce vânzările ARS (restaurante Pizza Hut) au avansat cu 7,3% comparativ cu anul precedent.

Pentru 2019, vânzările comparabile la nivel de restaurante ("like-for-like") ale brandurilor Sphera au crescut cu 7,8%, fiind susţinute în principal de un avans de 9,2% pentru KFC România, o creştere de 16,2% pentru KFC Moldova şi o creştere de 5,6% pentru KFC Italia. În ultimul trimestru al anului, vânzările comparabile au crescut cu 6,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.

Citește și: Traian Băsescu: Coronavirusul va intra în România. Trebuie să ne pregătim pentru ce-i mai rău. Eu aș opri azi, acum, zborurile din Italia

"Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele noastre pentru anul 2019. Vânzările au rămas puternice iar marjele noastre s-au îmbunătăţit, în ciuda provocărilor prezente. Am deschis 16 restaurante anul trecut şi rămânem ferm angajaţi să continuăm extinderea brandurilor noastre pe toate pieţele pe care operăm", a declarat Georgios Argentopoulos, CEO al Sphera.

La rândul său, Valentin Budeş, CFO al Sphera, a menţionat că a obţinut rezultate solide în trimestrul patru, ceea ce a contribuit la profitabilitatea foarte bună a grupului pentru întregul an, depăşind astfel obiectivele bugetate. "Marjele noastre de exploatare a restaurantelor în trimestrul patru s-au îmbunătăţit comparativ cu perioada similară din 2018, în principal ca urmare a costurilor mai mici ale vânzărilor", a mai spus Valentin Budeş.

Excluzând impactul IFRS16 şi ajustările unice, EBITDA normalizat a crescut cu 32,7%, la 96 milioane de lei în 2019, pe fondul avansului de 51% înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019.

Pentru întregul an 2019, excluzând impactul IFRS 16, Sphera a înregistrat un profit de exploatare în restaurante de 124,3 milioane de lei, în creştere cu 20,5% faţă de 2018, şi un profit net de 64,2 milioane de lei, în creştere cu 165%.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.