Diferențe la angajare în Italia!

Autor: Corespondent Diaspora

Publicat: 11-05-2020

Actualizat: 11-05-2020

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Ar trebui să pregătesc procedurile pentru angajarea îngrijitoarei unei mame, în momentul în care aș avea de ales între două persoane, ambele rezidente în Moldova și situate în prezent. Unul dintre cei doi îngrijitori este un cetățean moldovean cu pașaport românesc, în timp ce al doilea este cetățean moldovean cu pașaport biometric moldovenesc.

România, după cum știți, este unul dintre cele 27 de state membre ale UE. Acest lucru face ca diferentele dintre  moldoveanca cu pașaport românesc și persoana cu pasaport moldoveansa fie profund diferite.
În cazurile în care (precum prima despre care vorbim) există cetățenia unei țări a Uniunii Europene (sau a unei țări echivalente precum Elveția, Norvegia, Liechtenstein sau Islanda), de fapt, angajarea poate fi direcționată de către angajator de muncă , exact așa cum se întâmplă pentru un muncitor italian.
În acest caz, angajatorul poate angaja direct lucrătorul casnic, după ce a convenit cu el elementele relației de muncă, cum ar fi orele, salariile și concediile. De asemenea, lucrătorul poate fi angajat fără a fi înregistrat pe listele de plasament. În orice caz, el trebuie să aibă  codul fiscal , un  document de identitate  și  cardul de sănătate  actualizat eliberat de ASL.
În cel de-al doilea caz, vorbim despre un îngrijitor din afara UE și trebuie diferențiat - în general - dacă lucrătorul care va fi regularizat locuiește deja în Italia sau dacă locuiește încă în străinătate.
În al doilea caz (al tău), când lucrătorul non-UE nu a intrat încă în Italia, se aplică regulile așa-numitelor. „Decretul fluxurilor”, în care Ministerul competent stabilește în fiecare an numărul maxim de lucrători non-UE cărora să le acorde „permisul de ședere exclusiv din motive de muncă”.
Prin urmare, este necesar să se aștepte ca Monitorul Oficial să publice numărul celor îndreptățiți, iar ulterior angajatorul va putea depune cererea de autorizare pentru menajeră sau îngrijitor (care va fi trimis exclusiv prin mijloace electronice).
Odată ce cererea a fost trimisă la Sportello Unico , angajatorul va fi chemat de către angajator pentru a livra autorizația (valabilă 6 luni) și pentru a semna CD-ul. „Contract de rezidență”. Angajatorul va fi responsabil de expunerea....
Restul conditiilor le puteti gasi aici.

 

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri