Guvernul a asigurat legislația de urgență pentru digitalizare în timpul pandemiei și a obligat practic instituțiile să-și digitalizeze actul administrativ și să aibă respect pentru timpul cetățenilor:
- toate documentele oficiale cu semnătură electronică au primit forța juridică a înscrisurilor autentice,
- instituțiile au fost obligate să primească de la cetățeni și firme documentele cu semnătură electronică,
- instituțiile publice au fost obligate să pună la dispoziție portaluri proprii în acest sens, ori, cel puțin, să primească oficial documentele prin poșta electronică.
Sistemul Naţional Electronic de Plată Online (SNEP) – GHIȘEUL.RO, platformă preluată de Autoritatea pentru Digitalizarea României în ianuarie 2020
Din ianuarie 2020, s-au înscris peste 225.000 de noi utilizatori; peste 717.000 utilizatori activi și peste 300 de tipuri de plăţi pot fi achitate online;
au fost introduse următoarele noi posibilităţi de plată: toate tipurile de plăţi aferente prestării oricărui serviciu public, contravaloarea permiselor de conducere, plăţile pentru autorizaţiile de circulaţie provizorie, pentru certificatul de înmatriculare, taxele pentru emiterea pașapoartelor;
număr de tranzacţii zilnice record pentru o singură instituţie: 2.800/zi de plăţi permise auto/certificate/autorizaţii; creșterea cu 80% a numărului de tranzacţii și cu peste 165% a valorii sumelor plătite prin ghișeul.ro, comparativ cu aceași perioadă a anului trecut; diversificarea tipurilor de instituţii care s-au înrolat/sau sunt în curs de înrolare în ghișeul.ro: RA-APPS, Imprimeria Naţională, Academia de Studii Economice din București (în curs de înrolare), Administraţia Naţională Apele Române(în curs de înrolare), Autoritatea Rutieră Română (în curs de înrolare), I.T.M (în curs de înrolare).
a declarat Antonel Tanase, Secretarul General al Guvernului și candidat PNL pentru Camera Deputaților.
Comentează