Divizia de îngheţată a Unilever se pregăteşte pentru momentul în care se va separa de grupul mamă

Autor: Cătălin Lupășteanu

Publicat: 24-11-2025 19:43

Article thumbnail

Sursă foto: Valentino Visentini / Alamy / Profimedia

Divizia de îngheţată a gigantului din domeniul bunurilor de larg consum Unilever se pregăteşte pentru separarea de grupul mamă în luna decembrie, gata să abordeze provocări care variază de la logistică la popularitatea tot mai mare a medicamentelor pentru slăbit, atunci când va deveni independentă, a declarat directorul său de aprovizionare, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

În România, Unilever are o fabrică de îngheţată Betty Ice la Suceava, unde lucrează aproximativ 200 de oameni.

Listarea companiei Magnum Ice Cream Company la bursa din Amsterdam pe 8 decembrie va testa apetitul investitorilor pentru un produs cu conţinut ridicat de zahăr, într-un moment în care medicamentele pentru slăbit GLP-1 au zguduit tendinţele consumatorilor, iar preşedintele american Donald Trump promovează o campanie "Make America Healthy Again". Magnum Ice Cream Company se poziţionează ca o afacere axată pe îngheţată şi pariază pe atracţia gustărilor de tip "răsfăţ" pe care consumatorii încă le doresc, inclusiv îngheţata Magnum, dar şi mărci precum Solero, Viennetta şi Ben & Jerry's.

"Ne concentrăm pe îngheţată şi doar pe îngheţată", a declarat Sandeep Desai, directorul de aprovizionare al Magnum, pentru Reuters, înainte de dezvăluirea unei investiţii de 50 de milioane de lire sterline (66 de milioane de dolari) la fabrica sa din Gloucester, vestul Angliei. "Toată lumea se gândeşte: cum pot face mai multă îngheţată? Cum pot vinde mai multă îngheţată? Şi asta oferă un nivel de concentrare foarte diferit", a adăugat Sandeep Desai.

Magnum recunoaşte că medicamentele de tip GLP-1 i-ar putea afecta afacerea, dar este optimist în ceea ce priveşte cererea pe termen lung pentru produsele sale. "Deşi GLP-1 nu este un factor pe care îl putem ignora, (îngheţata) este întotdeauna o gustare delicioasă", a spus Desai.

Cu toate acestea, Magnum introduce şi produse mai concentrate pe hidratare şi proteine, a spus Desai. Jamie Farrell, directorul pentru Marea Britanie şi Irlanda, a subliniat opţiunile cu conţinut scăzut de zahăr şi porţiile mai mici pe care Magnum le-a dezvoltat deja. "Considerăm că este o provocare. Putem crea... mai multe produse noi care să se adapteze vremurilor?", a spus Farrell când a fost întrebat despre prevalenţa tot mai mare a medicamentelor pentru slăbit.

Investiţia în fabrica din Gloucester, parte a unui program de 350-380 de milioane de euro (403-438 de milioane de dolari) pentru modernizarea lanţului de aprovizionare al companiei, odată cu separarea de Unilever, va creşte capacitatea de producţie în 2027 cu 50% faţă de nivelurile din 2023. Fabrica produce în prezent 600 de milioane de îngheţate pe an.

Concentrarea exclusivă pe îngheţată creşte expunerea Magnum la fluctuaţiile preţurilor la boabele de cacao şi zahăr, dar îi permite să adapteze strategiile de acoperire a riscurilor şi de gestionare a riscurilor la nivelul afacerii, a declarat Desai.

Magnum a semnalat că noile restricţii comerciale ar putea perturba lanţul său de aprovizionare şi ar putea creşte costurile, dar Desai a declarat că producerea locală de îngheţată în Statele Unite a protejat în mare măsură compania de impactul tarifelor americane asupra importurilor. "A existat un impact uşor... Când oamenii vorbeau de sute şi sute de milioane... impactul nostru a fost mai degrabă de ordinul zecilor de milioane", a spus Desai.

Grupul Unilever este unul dintre principalii furnizori mondiali de produse de Ice Cream, Home Care, Personal Care, Beauty & Wellbeing şi Nutrition cu vânzări în peste 190 de ţări şi produse utilizate zilnic de 3,4 miliarde de oameni.

În România şi Moldova, Grupul Unilever operează pe pieţele alimentare, de îngrijire

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri