Doar 5% dintre participanţii la chestionarul #SiguranţaOnline, campanie lansată de Poliţia Română, Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB), au depistat toate acţiunile de fraudă online, arată statisticile centralizate după prima lună de la debutul proiectului, conform agerpres.
La întrebări precum "Primeşti un sms de la magazinul online preferat. Ce faci, dai click pe link?" sau "Se pare că eşti victima unei tentative de hacking! Ar trebui să te panichezi? Ce faci?" 30% dintre cei peste 10.000 de participanţi au răspuns corect.
Potrivit statisticilor DNSC, 90% din totalul atacurilor cibernetice sunt îndreptate asupra utilizatorului obişnuit, iar factori precum eroarea umană şi lipsa educaţiei digitale sunt cauze determinante ale creşterii numărului de fraude online.
În ceea ce priveşte situaţia la nivel naţional, rapoartele privind Indicele Economiei şi Societăţii Digitale (DESI), relevă faptul că România se clasează în topul ţărilor europene cu cele mai rapide conexiuni de Internet, însă cu un nivel scăzut al educaţiei digitale. Astfel, 49% dintre locuinţele din România sunt abonate la servicii de bandă largă de foarte mare viteză. Cu toate acestea, mai puţin de o treime dintre cetăţeni au competenţe digitale cel puţin elementare.
În prima lună de la lansare a chestionarului #SiguranţaOnline, au fost consemnaţi 10.000 de utilizatori şi 20.000 de cetăţeni au accesat site-ul www.sigurantaonline.ro pentru a se documenta cu privire la metodele de protecţie şi prevenire împotriva fraudelor online.
Campania #SiguranţaOnline a fost lansată de Poliţia Română, DNSC şi ARB, pe parcursul Lunii Europene a Securităţii Cibernetice 2021, şi are ca obiectiv întâmpinarea nevoii de informare a românilor cu privire la ameninţările din online.