DOCUMENT Expertul tehnic a fost în subsol la Planșeul Unirii și prezintă imaginile dezastrului: Se poate prăbuși în orice moment

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 19-09-2024

Actualizat: 19-09-2024

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Inginerul expert tehnic, Mihai Ioan Predescu, a fost în subsolul planșeului de la Piața Unirii din București și arată că în structura de rezistență este cu adevărat dezastru. Expertul susține că părți importante ale planșeului Unirii se pot prăbuși în orice moment și recomandă începerea de urgență a lucrărilor de reconsolidare. De asemenea, expertul tehnic recomandă interzicerea totală a mașinilor de mare tonaj, limitarea vitezei la 30 de km/h și eliminarea limitatoarelor de viteză pentru mașini, asta pentru că trecerea autovehiculelor peste acestea provoacă vibrații care pun presiune asupra structurii de rezistență.

CONSULTAȚI ÎNTREG RAPORTUL EXPERTULUI TEHIC

”In urma vizitei in teren la planseul podului peste raul Dambovita din data de 06.08.2024 s-a constatat ca unele degradari s-au accentuat astfel incat este necesara inceperea cat mai repede posibil a lucrarilor de reabilitare/consolidare/inlocuire ale podului. Mentionam ca degradarile sunt de asa natura (inclusiv cedari ale reazemelor grinzilor dupa cum se va putea vedea mai jos) incat un colaps al structurii, nu neaparat general, dar foarte probabil local este posibil sa se produca in orice moment.”, arată expertul tehnic.

content-image

Expertul tehnic recomandă interzicerea totală a mașinilor de mare tonaj și eliminarea limitatoarelor de viteză denivelate, pentru că mașinile care trec peste acestea introduc vibrații suplimentare în structură.

”Fotografiile de mai sus nu reprezinta nici pe departe totalitatea defectelor intalnite in cadrul vizitei ci doar o exemplificare a acestora pentru a se intelege gravitatea situatiei intr-o zona circulata intens inclusiv de mijloace de transport in comun. Cedarea sub trafic a unor antretoaze poate atrage dupa sine flexibilizarea pana la rupere a placii de beton care sustine traficul cu consecinte incalculabile asupra sigurantei circulatiei. Deasemenea, si cu consecinte chiar mai mari, cedarea sub trafic a unor infrastructuri, fenomen care este deja amorsat dupa cum se poate observa mai sus, poate atrage colapsul general al structurii pe zonele in care infrastructurile au cedat.

content-image

In consecinta, parerea expertului tehnic este ca lucrarile de reabilitare/consolidare/inlocuire trebuie incepute de urgenta, existand pericolul de cedare (prabusire) al unor parti din structura. In cazul in care, din motive obiective nu este posibil acest lucru, este necesara cel putin o limitare a greutatii vehiculelor care sa circule pe pod la maxim 10 tone.

De asemenea, viteza vehiculelor va trebui redusa la maxim 30km/h iar distanta intre acestea sa nu fie mai mica de 5m. In cazul in care in zona exista limitatoare de viteza denivelate, acestea vor trebui sa fie eliminate pana la finalizarea lucrarilor intrucat exista riscul inducerii de vibratii suplimentare in structura.”, mai arată expertul tehnic.

content-image

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri