Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Dragoș Damian: România nu intră în Spațiul Schengen. Nu mai înjurați Austria și firmele austriece, miza este cu mult mai mare

dragos damian

„Politica este cea mai concentrată expresie a economiei”, vorbele lui V I Lenin, spuse acum mai bine de 100 de ani.

Doar banii contează. În curând începe reconstrucția Ucrainei, un efort de sute și mii de miliarde de Euro – așadar, toată lumea vrea să prindă o bucățică. Miliarde de tone de materii prime, materiale, combustibili, absolut tot ceea ce va fi folosit pentru reconstrucție, cu sursă China, India și Țările Arabe, „fabricile lumii”, vor fi încărcate în containere pe vase gigantice și tancuri petroliere spre a fi trimise către Ucraina.

Există două rute de transport.

Fără România în spațiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China și India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile petroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Oceanul Atlantic, Marea Mânecii, Marea Nordului, Marea Baltică. Vasele gigantice și tancurile petroliere vor descărca containerele în porturile din Europa de Vest, iar de aici transportatori din Europa de Vest le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucția țării.

Costul pe container: în jur de 10.000 $, durata transportului pe mare + uscat = circa 80 de zile.

Cu România în spațiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China și India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile pretroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Marea Egee, Marea Marmara, Marea Neagră. Vasele gigantice și tancurile petroliere vor descarcă containerele în porturile din Europa de Est și Turcia iar de aici transportatori din Europa de Est și Turcia le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucția țării. Costul pe container: în jur de 8.000 $, durata transportului pe mare + uscat = circa 50 de zile.

Eventuala intrare a României (și Bulgariei) în Spațiul Schengen ar putea  schimba radical rutele maritime și vor avea de suferit interese de afaceri de zeci și sute de miliarde. România (și Bulgaria) au șanse minime de a intra în Spațiul Schengen în următorul ciclu al Parlamentului European.

Doar banii contează, sunt deasupra acordurilor politice, securității frontierelor sau politicillor de coeziune....

____

Comentariu de Dragoș Damian, director general Terapia Cluj și director executiv PRIMER (Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România)

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.