Lucrările la Varianta Ocolitoare Mihăileşti au fost încheiate, după nouă ani, astfel că, de vineri, se poate circula în regim de două benzi pe sens, ceea ce reprezintă un avantaj atât pentru traficul rutier de tranzit cât şi pentru localitate, informează Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
"Actualul Antreprenor a reuşit să finalizeze proiectul înaintea termenului contractual, luna februarie a anului viitor, pentru că, spre deosebire de predecesorii săi a abordat cu seriozitate acest obiectiv. La devansarea termenului contractual a contribuit probabil şi decizia constructorului de a investi într-o tehnologie performantă pentru aşternere a asfaltului, prin folosirea unui sistem 3D", se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, chiar dacă are o lungime de doar 3,18 km, această Variantă va duce la scurtarea timpilor de deplasare pe DN6 şi la reducerea riscurilor specifice tranzitării localităţilor.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor susţin că istoricul acestui proiect începe în anul 2011, când CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a demarat proiectul, iar licitaţia a fost câştigată de spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras.
"Slaba mobilizare şi ulterior abandonarea şantierului de către antreprenor au dus la mari întârzieri şi la blocarea construcţiei. 5 ani mai târziu, în 2016, Contractul pentru construcţia VO Mihăileşti a fost atribuit antreprenorului - Copisa Constructora Pirenaica SA, dar în 2019 a fost din nou reziliat. A fost lansată nouă licitaţie, de data asta cu succes, iar contractul a putut fi semnat în decembrie 2020 cu Viarom Construct. Constructorul a luat în serios termenele contractuale, iar rezultatele se văd: lucrări încheiate la timp şi deschiderea circulaţiei cu trei luni mai devreme", se mai precizează în comunicat, informează Agerpres.