Un Renault Duster, recent importat din Turcia și pus în vânzare într-un salon auto din Moscova pentru peste 45.000 de euro, a atras atenția internetului din Rusia, declanșând reacții ironice legate de prețul considerat absurd pentru un SUV de buget, notează Playtech.
Mașina, adusă din Turcia și comercializată sub marca Renault, nu Dacia, pare la prima vedere un Duster ca oricare altul. Are motorizare TCe 130, sistem mild hybrid, tracțiune integrală și o echipare decentă, dar nimic care să justifice prețul apropiat de cel al unui SUV premium.
În Europa, Dusterul este considerat un model economic, ideal pentru șoferii care caută robustețe la preț accesibil. În Rusia, însă, lipsa importurilor oficiale după retragerea Renault în 2022 și barierele comerciale au creat o realitate paralelă. Astfel, modele obișnuite ajung să coste cât automobilele de lux.
Departe de o mașină premium
Modelul vândut la Moscova vine cu camere 360, scaune și volan încălzite, climatizare automată și cruise control. Dar sub aceste dotări standard, se ascund materiale modeste și o configurație care, în alte țări, ar intra în gama medie de preț.
În România, același Duster, în versiunea de top, costă puțin peste 28.000 de euro. Diferența de aproape 17.000 de euro reflectă nu valoarea mașinii, ci blocajele unei piețe afectate de sancțiuni și izolare economică.
Pe forumurile auto din Rusia, comentariile au curs:
„Cu banii ăștia îți iei un apartament în Moscova, nu un Duster.”
„Asta nu mai e o mașină, e o raritate de colecție.”
O piață distorsionată de situația geopolitică
Exemplul acestui Duster arată cum o mașină banală poate deveni produs de lux într-un context nefiresc. Nu motorul, nu dotările, ci raritatea și birocrația fac diferența. E o realitate în care exclusivitatea nu e dată de performanță, ci de dificultatea de a obține produsul.
Comentează