Echipa Universităţii 'Dunărea de Jos' a câştigat Premiul Special la concursul internaţional Ecotrophelia Europe 2025

Autor: Mirea Andreea

Publicat: 08-10-2025 23:01

Article thumbnail

Sursă foto: wikipedia.org

Echipa Universităţii "Dunărea de Jos" din Galaţi care a reprezentat România la competiţia internaţională de inovare alimentară Ecotrophelia Europe 2025 a câştigat Premiul Special pentru Strategie de Comunicare, festivitatea de premiere având loc miercuri la târgul Anuga din Germania.

Potrivit reprezentanţilor universităţii gălăţene, este pentru prima dată când o echipă din România obţine acest premiu special, acordat de organizatorii EEIG Ecotrophelia Europe pentru excelenţă în promovarea şi prezentarea unui produs alimentar inovator.

"O strategie de comunicare eficientă este esenţială în promovarea oricărui produs - ea transformă o idee bună într-un proiect vizibil, convingător şi memorabil. Iar echipa noastră a demonstrat că atunci când ştiinţa, inovaţia, ingineria şi marketingul îşi unesc forţele, rezultatele sunt extraordinare. Produsul cu care echipa a reprezentat ţara noastră - FoodCell - este un snack proteic dedicat celor cu un stil de viaţă activ. Felicitări studenţilor şi cadrelor didactice pentru această realizare remarcabilă! Suntem mândri de voi şi vă aşteptăm acasă cu bucurie şi recunoştinţă - aţi dus numele Universităţii şi al României acolo unde îi este locul: în topul inovaţiei europene", se menţionează într-un comunicat transmis, miercuri, de Universitatea "Dunărea de Jos".

Echipa câştigătoare a fost formată din studenţi şi cadre didactice de la Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor (SIA), Facultatea de Inginerie (FI) şi Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor (FEAA) din cadrul universităţii gălăţene.

România a concurat alături de echipe din alte 17 ţări europene, în finala organizată în perioada 7-8 octombrie 2025, în cadrul Anuga - cel mai mare târg comercial din lume dedicat industriei alimentare şi băuturilor.

Produsul cu care echipa românească a intrat în concurs, denumit "FoodCell", este o gustare inovatoare, proteică, dedicată persoanelor cu un stil de viaţă activ. Sub forma unui snack format din biscuiţi crocanţi şi un sos cremos, produsul conţine ingrediente naturale obţinute din surse locale: cereale, zăr, proteine din zer, brânză, făină de hrişcă, fiind fără gluten şi ambalat într-un biopolimer reutilizabil care susţine prospeţimea şi conceptul de "food for adventure".

"FoodCell" este mai mult decât o gustare - este o experienţă alimentară inovatoare, care combină ştiinţa, sustenabilitatea şi plăcerea gustului. Fie că este consumat în timpul drumeţiilor, antrenamentelor sau în pauzele de relaxare, produsul oferă energie şi echilibru nutritiv", au transmis reprezentanţii echipei gălăţene.

Competiţia Ecotrophelia Europe este organizată de consorţiul EEIG Ecotrophelia, cu sprijinul unor organizaţii majore din industria alimentară europeană, precum ANIA (Franţa), FIAB (Spania), FEVIA (Belgia), SEVT (Grecia) şi FoodDrinkEurope, sub egida EIT Food.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri