Banca Comercială Română (BCR) lansează în octombrie, luna educaţiei financiare, cea de-a patra ediţie a programului naţional LifeLab, care aduce educaţia financiară mai aproape de profesori şi elevi, indiferent de disciplina predată, a anunţat miercuri banca.
"Începând cu această ediţie, programul introduce o componentă nouă - dezvoltarea unei comunităţi de profesori-ambasadori, care îşi ajută colegii să construiască încredere prin educaţie financiară, să înţeleagă importanţa ei la orice materie şi să folosească resursele gratuite disponibile pe platforma LifeLab.ro", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, proiectul se desfăşoară în parteneriat cu Asociaţia Şcolilor Particulare din România (ASP), Asociaţia Eduino şi Asociaţia Educaţie pentru Succes.
"Banii sunt parte din aproape toate aspectele vieţilor noastre, de aceea credem că şi educaţia financiară trebuie predata la fiecare materie din şcoală. Este ceea ce face Life Lab - educaţie financiară interdisciplinară, încă din 2022. Ediţia de anul acesta aduce o schimbare de paradigmă - le dăm profesorilor posibilitatea de a deveni ambasadori ai educaţiei financiare şi de a duce mai departe valorile programului în comunităţile lor, transformându-se în mentori pentru colegii interesaţi să integreze noţiuni financiare la clasă. Când profesorii au încredere în ei înşişi, le transmit acest sentiment elevilor lor şi cresc generaţii pregătite pentru viaţă, care înţeleg lumea în care trăiesc şi care ştiu că pot face alegeri bune.", a afirmat Nicoleta Deliu-Paşol, Director Comunicare & CSR BCR, citată în comunicat.
Profesorii care îşi doresc să introducă educaţia financiară la clasă, indiferent de materia pe care o predau, pot câştiga premii la concursul organizat de LifeLab, precizează sursa citată.
"Competiţia naţională se desfăşoară între 1 octombrie 2025 - 31 mai 2026 şi este deschisă cadrelor didactice din România din toate ciclurile de învăţământ - preşcolar, primar, gimnazial şi liceal - care aplică la clasă materialele educaţionale disponibile în platforma LifeLab, accesibilă prin intermediul website-ului www.lifelab.ro. Pentru a se putea înscrie, participanţii trebuie să creeze un cont în platformă, să completeze un formular şi să încarce dovezile că au folosit resursa alături de elevii lor.", se arată în comunicat.
În urma procesului de jurizare vor fi desemnaţi 80 câştigători, fiecare dintre aceştia fiind premiat cu un voucher eMAG în valoare de 300 de lei.
De asemenea, materiale educaţionale sunt gratuite, pentru orice materie, precizează banca.
În prezent, platforma LifeLab.ro oferă profesorilor peste 500 de materiale de educaţie financiară adaptate pentru fiecare ciclu de învăţământ şi peste 20 de materii, de la biologie la educaţie fizică şi sport. Portofoliul de resurse este variat - fişe educaţionale, materiale video, exemple de bune practici, webinarii dedicate, susţinute de specialişti şi, în curând, cursuri interactive de educaţie financiară. În plus, profesorii pot accesa webinarii gratuite, create special pentru ei, direct din platformă, conform sursei citate.
"Cea de-a patra ediţie vine cu un element nou: o comunitate de ambasadori ai programului, formată din profesori care duc mai departe viziunea LifeLab în şcoli, în comunităţi, către colegii lor şi, uneori, pe Social Media - mai exact, 40 de ambasadori din 18 judeţe şi Municipiul Bucureşti. Indiferent de materia predată, ambasadorii au ceva în comun: prin implicarea lor în program, au înţeles că nu au nevoie de o oră specială pentru educaţie financiară, ci doar de încredere că pot integra noţiunile esenţiale acolo unde contează cel mai mult - la clasă, aşa cum arată ea pentru fiecare dintre ei. Rolul lor este de a-i forma pe colegii lor, de a-i ghida în folosirea resurselor, de a organiza evenimente pentru comunitatea didactică şi, poate cel mai important, de a-i ajuta pe tineri să înţeleagă lumea din jurul îmbrăţişând educaţia financiară ca educaţie pentru viaţă", se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, de nouă ani BCR democratizează accesul la noţiuni financiare prin programe naţionale gratuite ca Şcoala de Bani şi LifeLab, oferind resurse, cursuri, şi sprijin pentru peste 1 milion de români.
"Când nivelul de educaţie financiară în şcoli creşte, atât profesorii, cât şi elevii capătă încredere că pot lua decizii mai inteligente şi dezvoltă abilităţi utile şi în afara şcolii. Cu fiecare ediţie, LifeLab adună din ce în ce mai mulţi profesori care înţeleg importanţa educaţiei interdisciplinare", susţin reprezentanţii băncii.
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România. Banca deţine o reţea de 20 centre de afaceri şi 18 birouri mobile dedicate companiilor şi 319 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 71% sunt unităţi unde operaţiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless).
Comentează