Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Efect de domino la nivel mondial: atacurile din Marea Roșie ar putea crește prețurile pentru mărfuri

EHS MEDYA
Nava, marea roșie

Efect de domino la nivel mondial: atacurile din Marea Roșie ar putea crește prețurile pentru mărfuri

Atacurile asupra transportului maritim din Marea Roșie ar putea crește prețurile pentru consumatori, deoarece transportatorii de marfă iau rute mai lungi pentru a evita apele periculoase deocamdată, arată Washington Post într-o analiză.

Rebelii Houthi susținuți de Iran din Yemen au lovit pentru prima dată nave de marfă cu drone și rachet, în ceea ce susțin că este o răzbunare pentru acțiunile Israelului în războiul din Gaza. Acțiunile i-au determinat pe giganții de transport maritim Maersk, CMA CGM și COSCO să redirecționeze transporturile în jurul Capului Bunei Speranțe din Africa de Sud, manevre care sunt din ce în ce mai costisitoare pentru expeditori și consumatori. Începând de marți, transportatorii de transport maritim se așteaptă ca majoritatea serviciilor să evite Marea Roșie prin festivalul de Anul Nou Lunar din China, a declarat Ryan Petersen, CEO al Flexport, o companie de tehnologie logistică, arată sursa citată. Cele două săptămâni premergătoare sărbătorilor reprezintă o perioadă de vârf pentru expeditori, care se grăbesc să livreze mărfuri înainte de vacanța, care începe pe 10 februarie. Costurile redirecționării navelor în jurul Africii de Sud sau prin Canalul Panama vor crește prețurile pentru bunurile de larg consum expediate din Asia către Coasta de Est a SUA, arată experții.

„Este o călătorie cu aproximativ 8% mai lungă, ceea ce va crește destul de mult prețurile pentru transportul maritim – acesta este un impact material asupra prețurilor mărfurilor în sine”, a spus Petersen. Creșterea costurilor va afecta prețul „majorității lucrurilor pe care le vedeți în toate magazinele”, în afară de alimente, materii prime și energie, a adăugat el.

Context

„Ascuns” între două continente și învecinat cu 10 țări – șase în Africa și patru în Orientul Mijlociu – aproximativ 12% din tot comerțul global trece prin Marea Roșie și Canalul Suez, potrivit Institutului Naval al SUA. Este, de asemenea, o cale de trecere deosebit de importantă pentru cisternele de combustibil.

Angrosiştii şi comercianţii cu amănuntul vor suporta în continuare o parte din costurile de transport maritime, în special pentru articolele cu marje de profit reduse şi preţuri competitive, precum şi bunurile care nu vor mai fi în sezon, potrivit lui George Kochanowski şi Richard Danderline, CEO şi director financiar al companiei. Staxxon, o companie care produce containere maritime.

„Nu poți vinde felicitări de Ziua Îndrăgostiților de Ziua Sf. Patrick”, a spus Kochanowski.

În timp ce efectul cel mai imediat al conflictului este asupra expeditorilor care trebuie să redirecționeze din Marea Roșie, traficul adăugat către alte pasaje „va metastaza în cele din urmă în întreaga lume”, a spus Danderline.

Transportatorii se așteaptă ca aglomerația din Canalul Panama, de exemplu, să se agraveze cu cât conflictul continuă. De asemenea, precede un sezon important pentru industrie între martie și mai, când companiile de transport maritim tind să semneze contracte anuale.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.