Efect USTURĂTOR pentru Boeing - Acțiunile constructorului american se prăbușesc după două accidente fatale

Autor: Cristi Șelaru, Redactor

Publicat: 09-04-2019

Actualizat: 09-04-2019

Article thumbnail

Sursă foto: boeing.com

Acţiunile Boeing au scăzut luni cu 5%, ca efect al deciziei companiei americane de a reduce producţia de avioane 737 MAX, din cauză că aeronavele sunt consemnate la sol la nivel global după două accidente fatale produse într-un interval de cinci luni, în Etiopia şi Indonezia, transmite Reuters, conform news.ro.

Anunţul Boeing a influenţat negativ şi acţiunile furnizorilor companiei. Acţiunile Spirit AeroSystems au scăzut cu 7%, iar cele ale Triumph Group cu 6%. În Europa, titlurile unor furnizori ca Meggitt, Melrose şi Safran au scăzut cu 0,4%-2%.

Prăbuşirea unui avion 737 MAX în Etiopia, luna trecută, şi a unei aeronave de acest tip a companiei Lion Air în Indonezia, în octombrie anul trecut, a declanşat cea mai gravă criză din istoria Boeing, mai multe companii luând decizia să suspende livrările de avioane 737 MAX din partea Boeing.

Ingrid Mocanu, ieșire INCENDIARĂ la adresa lui Oreste și Tudorel Toader: 'M-am gândit dacă să îl dau în judecată pe sonat/Nu l-am lăudat'

Constructorul american de avioane a anunţat vineri că va reduce producţia de avioane 737 cu aproape 20%, semnalând că nu se aşteaptă ca autorităţile aviatice să permită avionului să revină prea curând în circulaţie.

”Această reducere a producţiei la 42 de unităţi pe lună ar trebui să rezolve criza MAX, dar cu un impact financiar uriaş în 2019”, potrivit unei note a firmei Cowen.

Analiştii Bank of America Merrill Lynch au redus ratingul acţiunilor Boeing de la ”cumpără” la ”neutru”, afirmând că întârzierile legate de 737 ar putea dura mai mult decât s-a estimat iniţial, anticipând un interval de timp de 6-9 luni, faţă de 3-6 luni.

”Anticipăm acum că MAX va fi consemnat cel puţin până în iulie 2019, în cel mai bun caz, trecerea la o producţie de 42 de avioane 737 pe săptămână ne indică o incertitudine mai mare pentru perspectiva pe termen scurt şi lung, atât pentru program cât şi pentru stocuri”, a afirmat într-o notă Ken Herbert, analist la firma Canaccord Genuity.

Încluzând pierderile de luni, consemnarea avioanelor 737 MAX a redus capitalizarea bursieră a Boeing cu circa 26 de miliarde de dolari.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri