Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Elevii de la o școală din România își dau singuri note. Psiholog: 'Este foarte important în societatea în care suntem să învăţăm care ne sunt limitele'

Inquam Photos / Octav Ganea
scoala distantare

La o școală privată din Timişoara, procesul de învăţare este interactiv, iar elevii îşi dau singuri note. Psihologul Bianca Brânduşa spune că asta îi pregăteşte pe copii pentru viaţă. Şcoala privată din Timișoara şi-a deschis porţile în 2016 pentru primii 19 elevi. Acum, 200 de tineri învaţă aici după modelul olandezo-flamand al educaţiei experienţiale.

Un lucru inedit este notarea. Elevii fac proiecte, primesc o grilă şi, în baza ei, se evaluează. Apoi, profesorul discută cu fiecare copil în parte şi dă nota finală, informează Mediafax.

Vlad Gogelescu a implementat acest sistem.

„Cred că în şcoală noastră, unde nu se pune prea mult accent pe nota pe care o luăm, ci mai ales pe cum devenim mai buni, am observat că, de cele mai multe ori, elevii se subapreciază, în ceea ce priveşte evaluarea. De cele mai multe ori, după o discuţie foarte scurtă, pe fiecare criteriu, înţelege şi elevul unde este şi ce trebuie să facă pentru a se muta la treapta următoare”, a spus Vlad Gogelescu.

Sistemul de autoevaluare este apreciat de elevi și de psihologi.

„Îţi dă o foaie pe care îţi scrie cam ce ar trebui să ştii la fiecare notă şi te notezi singur. Apoi, discuţi cu profesorul şi primeşti nota. Mi-am dat cam aceeaşi notă. Nu o să zic nota, pentru că nu a fost una genială, dar mi-am dat cam în jur de aceeaşi notă”, a povestit Maia Domuţa, elevă în clasa a VII-a.

„Este foarte important în societatea în care suntem să învăţăm care ne sunt limitele, copiii noştri să înveţe care le sunt puncctele forte, să înveţe să se autoevalueze, să ştie unde mai au de lucrat şi să îşi dea seama care este locul lor, într-o clasă, spre exemplu”, susține psihologul Bianca Brândușa.

Coordonatoarea proiectului, Monica Diaconu, spune că pentru elevii școlii important este să lucreze în grup, nu să concureze între ei.

Citește și: România se apropie de scenariul catastrofal al Italiei! Pacienții la ATI sunt deja selectați: 'În curând şi capacitatea UPU va fi depăşită'

„O dată pe lună mergem cu copiii în Pădurea Verde şi acolo învăţăm folosind elementele naturii, avem proiecte pe care le facem împreună. Avem învăţare prin dans, prin muzică. Copiii nu vin şi repetă doar nişte lucruri, ci încearcă să le asimileze cu toată fiinţa lor. Important este să simtă că lucrează ca şi grup, nu este o competiţie”, a spus Monica Diaconu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.