Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Eșec total pentru 'gospodarul' Ilie Bolojan: marele plan gândit de șeful CJ e un dezastru total / 'Din păcate, nu am reușit'

ilie bolojan

Eșec total pentru 'gospodarul' Ilie Bolojan: marele plan gândit de șeful CJ e un dezastru total / 'Din păcate, nu am reușit'

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, împreună cu primarul Florin Birta, anunțau cu surle și trâmbițe, atât în presa locală, cât și în cea națională, înființarea unei companii aeriene locale! Totul avea loc în anul 2021, când cei doi menționau că doresc să înființeze o companie aeriană locală, o premieră pentru România. Am ajuns în 2023, iar proiectul a eșuat din mai multe motive.

Cele 15 milioane lei alicați companiei înființate (9 milioane lei de la Primărie, 6 milioane lei de la administrația județeană) au rămas însă neatinși în contul Air Oradea, care de altfel nu are niciun angajat, ci doar un Consiliu de Administrație format din city managerul Mihai Jurca (președinte), Eduard Florea (directorul economic al Primăriei, reprezentant al municipalității) și Tudor Jidavu (fost director al Aeroportului Otopeni, din partea CJ Bihor), acesta înlocuindu-l recent pe Gheorghe Răcaru (fost pilot, director Tarom și al Blue Air), retras din activitate.

Jurnaliștii de la ebihoreanul.ro au întrebat reprezentanții Consiliului Județean ce se mai știe de compania aeriană. „De ce Air Oradea nu a fost operaționalizată pentru a efectua cursele externe regulate, contrar anunțului lui Bolojan, care anul trecut spunea că s-a conturat decizia „să închiriem aeronavele, echipajul, mentenanța și asigurarea?”, se arată în întrebarea jurnaliștilor.

„Din păcate, nu am reușit. Când am propus înființarea Air Oradea exista o disponibilitate foarte mare de aeronave și de echipaje în Europa. În scurt timp, n-a mai existat această disponibilitate”, spune acum șeful CJ, la solicitarea BIHOREANULUI de a motiva rămânerea Air Oradea doar în actele Registrului Comerțului.

„După pandemie, apetitul pentru călătorii a crescut, iar companiile au intrat în deficit de aeronave și de echipaje, efect advers al concedierilor făcute în timpul pandemiei. Nu mai sunt suficiente avioane și personal pentru a satisface cererea, ceea ce explică valul de curse anulate peste tot, iar tarifele pentru închiriere au ajuns la niveluri foarte mari”.

Ce spunea Bolojan în 2021

„Rămânerea la hazardul pieței aeronautice nu este o soluție pentru dezvoltarea județului”, motiva Ilie Bolojan în 2021.

Potrivit lui Bolojan, compania locală trebuia să opereze la prețuri accesibile între Oradea și București 3 zboruri/zi în zilele lucrătoare, precum și între Oradea și „unul sau două aeroporturi internaționale din Vestul Europei” cu statut de hub, de unde pasagerii să-și poată continua deplasările către alte destinații. Începerea operării era programată pentru „octombrie 2022” fie prin achiziția, fie prin închirierea a una-două aeronave, cu tot cu echipaj și cu servicii de mentenanță.

Detaliile pe larg și declarațiile de la înființarea companiei Air Oradea, disponibile în materialul jurnaliștilor citați,

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.