Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Eurocommerce se opune cotelor obligatorii de produse româneşti în hipermarketuri

supermarket magazin

Autorităţile române nu trebuie să intervină prin impunerea unei cote de produse la rafturile magazinelor, iar restricţionarea programului ar reprezenta un pas înapoi pentru consumatori, a declarat, marţi, directorul general al Eurocommerce, Christian Verschueren.

"Este bine să se ofere consumatorilor produse româneşti, dar este şi mai bine ca această chestiune să fie lăsată pieţei", a spus Verschueren, la conferinţa MEDIAFAX Talks about Retail.

Retailerii cumpără produse locale şi în alte ţări, la presiunea consumatorilor, însă acestea sunt decizii care vin din partea mediului privat, a spus şeful Eurocommerce, dând ca exemplu în acest sens Franţa şi Elveţia.

"La finele zilei, consumatorii sunt cei care trebuie să decidă. Impunerea unui procentaj fix prin legislaţie nu este un lucru bun", a spus reprezentantul Eurocommerce, structură care reprezintă companiile europene din domeniul comerţului.

Vezi şi: Senat: 51% din carnea, legumele şi fructele din supermarket trebuie să fie româneşti

Senatul a adoptat, săptămâna trecută, o propunere legislativă care instituie obligaţia comercianţilor persoane juridice să achiziţioneze produsele din categoriile carne, legume şi fructe în proporţie de cel puţin 51% corespunzător fiecărei categorii, din lanţul alimentar scurt, adică din producţie românească.

O legislaţie similară a fost promovată şi în Cehia şi Slovacia.

"Este ceva ce condamnăm şi ne-am plâns Comisiei (Europene, n.r.). Nu credem că este ceva pozitiv", a declarat Verschueren.

De asemenea, el a arătat că se pune problema dacă ţara care impune o astfel de lege are capacitatea de a livra cantitatea de produse şi calitatea necesare.

În privinţa unei eventuale restricţionări a programului magazinelor, şeful Eurocommerce a declarat că legislaţia este variată la nivel european, dar în cazul României o astfel de măsură ar reprezenta un pas înapoi.

"Consumatorul român este obişnuit să cumpere duminica, iar o schimbare ar reprezenta un pas înapoi", consideră directorul general al Eurocommerce.

O poziţie similară au şi retailerii români.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.