Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

EXPLOZIA obezității în România: românii cheltuie ANUAL DOUĂ MILIARDE de lei pe şaorma, burgeri şi aripioare

vacantaculinara
burger

Fast-foodul „mănâncă“ circa un sfert din piaţa totală de restaurante. Românii cheltuie anual peste 2 miliarde de lei pe şaorma, burgeri şi aripioare, potrivit unei analize a Ziarului Financiar.

Piaţa restaurantelor din România a scăzut anul trecut, în primul an de pandemie, până sub 10 mld. lei, faţă de 14 mld. lei în 2019. Din total, segmentul de fast-food reprezintă circa 20-25%.

Mai mult, în cazul vânzărilor de fast-food, deşi au fost înregistrate scăderi în pandemie, ritmul a fost mai lent decât cel al pieţei totale (30%), arată analiza ZF ce porneşte de la rezultatele marilor companii din domeniu.

Pe această piaţă fast-food, lupta se dă între giganţii străini precum McDonald’s şi KFC, conceptele locale Spartan sau Mesopotamia şi şaormeriile de cartier. Iar apetitul românilor pentru fast-food este confirmat şi de venirea sau revenirea pe plan local în ultimii ani a unor jucători internaţionali precum Taco Bell sau Burger King.

Totuşi, mai sunt multe nume mari care lipsesc precum Wendy’s, Chipotle sau Five Guys.

„Sunt multe branduri internaţionale care lipsesc de pe piaţă. România este o ţară care a îmbrăţişat brandurile occidentale, care e deschisă la nou. Dovadă stă faptul că noi am adus Taco Bell cu mâncare mexicană-californiană, care funcţionează foarte bine“, spune Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.