Exporturile de ceasuri elveţiene s-au prăbuşit în luna august, în contextul în care în SUA au intrat în vigoare tarife vamale semnificative, iar declinul de pe piaţa chineză a continuat, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Într-un comunicat de presă publicat joi, Federaţia Industriei Elveţiene de Orologerie a informat că exporturile totale de ceasuri elveţiene au scăzut cu 16,4% în ritm anual, până la 1,57 miliarde franci (1,98 miliarde dolari).
Toate pieţele mari pentru exporturile de ceasuri elveţiene au înregistrat scăderi de două cifre, în frunte cu China, unde exporturile de ceasuri elveţiene au scăzut cu 35,6%, până la 115,3 milioane de franci, iar cea din SUA, cea mai importantă piaţă pentru producătorii elveţieni de ceasuri, a scăzut cu 23,9% până la 245,1 milioane de franci.
În cazul Europei, exporturile de ceasuri elveţiene spre Germania s-au redus cu aproape 25% iar cele spre Franţa au scăzut cu 9,7%, până la 73,7 milioane de franci.
Analiştii precizează că scăderea din luna august este rezultatul unei reechilibrări aşteptate să se întâmple după creşterile mari ale exporturilor înregistrate în perioada aprilie-iulie, înainte de intrarea în vigoare a noilor tarife vamale.
Începând din data de 7 august au intrat în vigoare tarife vamale de 39% la bunurile elveţiene exportate spre SUA, tarife mai mari decât cele aplicate UE şi altor economii dezvoltate.
Tarifele vamale americane au afectat industria elveţiană de orologerie dominată de giganţi precum Richemont, Swatch Group AG şi LVMH dar şi de producători independenţi precum Audemars Piguet, Patek Philippe şi Rolex SA.
Scăderea vânzărilor a afectat toate segmentele de preţ, însă cele mai afectate au fost ceasurile cu preţuri de peste 3.000 de franci, care în mod normal sunt un motor de creştere, şi cele cu preţuri de sub 200 de franci.
"Această scădere generalizată scoate în evidenţă obstacolele formidabile cu care continuă să se confrunte industria elveţiană de orologerie. Rapoartele recente de la mai mulţi producători sugerau că există unele buzunare de cerere rezistente pe piaţa din SUA precum şi o stabilizare preliminară în China. Cu toate acestea, datele publicate astăzi neagă acele semnale", subliniază analistul Vontobel, Jean-Philippe Bertschy.
Un producător elveţian de ceasuri a optat pentru o soluţie creativă prin care să încurajeze Guvernul elveţian să ajungă la un acord cu SUA.
Săptămâna trecută, Swatch a dezvăluit o ediţie specială de ceasuri care costă 139 de franci (176 de dolari) şi care se vinde numai în Elveţia.
Însă pe cadranul ceasului, locul cifrelor 3 şi 9 este inversat, o aluzie la tariful vamal de 39%.
Modelul va fi retras din magazine după ce se va ajunge la un acord tarifar, a declarat un purtător de cuvânt de la Swatch.
Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveţiei şi asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.































Comentează