Ludovic Orban a făcut, luni, o inspecție la Magistrala 5 de metrou, din Drumul Taberei, care ar fi trebuit să fie gata luna aceasta, dar a cărei inaugurare s-a amânat din nou. Premierul a vrut să meargă cu metroul pe noua magistrală, ca să vadă toate stațiile, dar a avut și curiozitatea de a vedea cum se conduce o garnitură subterană. Orban a mers în cabina mecanicului și a pus mâna și pe maneta de direcție.
Orban a declarat că aceasta va fi dată în folosinţă cât de repede este posibil, menţionând că o serie de probleme tehnice existente pot fi soluţionate în cel mult două luni.
"Astăzi, această magistrală prinde contur şi va fi dată în folosinţă cât de repede este posibil. Investiţiile făcute aici sunt investiţii care au utilitate. Lucrarea este extrem de complexă, conţine foarte multe elemente de noutate. (...) Sistemele automatice, de comunicaţii, de comandă sunt ultramoderne. Sunt inclusiv detalii tehnice care reprezintă o noutate pe această magistrală şi care reduc mentenanţe, cresc siguranţa în exploatare şi asigură un confort şi o viteză de deplasare superioare faţă de celelalte magistrale", a arătat Orban, într-o declaraţie de presă.
El nu a oferit un termen exact pentru finalizarea lucrării, menţionând că pentru gura de ventilare nu poate fi utilizată tehnologia mecanică.
Citește și: Rareș Bogdan dezvăluie varianta PNL pentru funcția de Avocat al Poporului: Nu e Ana Birchall
"Cine se frige cu ciorbă suflă şi în iaurt. Când va fi din punct de vedere tehnic posibil de pus în circulaţie, va fi pus în circulaţie. Acest termen va fi cel mai rapid termen posibil. (...) Din punct de vedere tehnic, am evaluat, am analizat care sunt problemele. De fapt, sunt două probleme tehnice. Din păcate, nu se poate aplica o tehnologie mecanică de săpare pentru gura de ventilare, ci este vorba de o săpare manuală, care se datorează unei specificităţi a terenului şi unor sisteme care trebuie puse la punct. După părerea mea, tehnic se poate realiza în decurs de o lună jumătate, maxim două", a spus el.
Prim-ministrul a adăugat că este important ca metroul să fie pus în funcţiune "cât mai repede posibil", dar atunci când proiectul este finalizat din punct de vedere tehnic, astfel încât să nu existe niciun fel de risc.
"Acesta este lucrul cel mai important: siguranţa călătorilor este cea mai importantă, faptul că s-a investit în această magistrală de metrou şi ea va fi la dispoziţia cetăţenilor în cel mai scurt timp posibil, atunci când din punct de vedere tehnic nu va exista niciun fel de risc", a explicat premierul.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a spus că, „din păcate, termenul asumat neforțat, darea în folosint pentru 30 iunie, nu poate fi respectat”.
„Suntem în iunie 2020 și constatăm următoarele – structurile și finisajele pentru M5 sunt finalizate. Eentual putem vorbi de mici retușuri. Din păcate, termenul asumat, neforțat, de către antreprenori, consultanți și beneficiari, anume darea în folosință cu călători la 30 iunie 2020 nu poate fi respectat. Vreau să-mi cer scuze în numele celor 17 miniștri și opt directori generali care au condus MT și Metrorex din 2011 până în prezent”, a spus Bode.
Citește și: Decizie neașteptată! Ludovic Orban a anunțat că Guvernul va sesiza la CCR dublarea alocațiilor.
Comentează