Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Facebook, YouTube, Twitter şi marii advertiseri au căzut la pace: Ce urmează să fie BLOCAT pe internet

facebook cenzura

Facebook, YouTube şi Twitter au convenit cu marii advertiseri primele măsuri de combatere a conţinutului online dăunător, în urma boicotului împotriva platformelor de media socială care a avut loc după moartea afro-americanului George Floyd în custodia poliţiei şi demonstraţiile anti-rasism declanşate de aceasta, transmite Reuters.

Advertiserii s-au plâns ani de zile că marile compani din sectorul mediei sociale iau prea puţine măsuri pentru a preveni ca reclamele lor să fie afişate alături de conţinut care răspândeşte ura, ştirile false şi alte tipuri de conţinut dăunător, scrie news.ro.

Citește și: Traian Băsescu: ‘Dana Budeanu, o femeie care se face că gândeşte adânc, dar pare că nu are cu ce’

Pe de altă parte, companiile mari de tehnologie vor să arate că iau măsuri, pentru a respinge apelurile pentru reglementarea mai strictă a activităţii lor.

Potrivit acordului anunţat miercuri de Federaţia Mondială a Advertiserilor (World Federation of Advertisers), vor fi adoptate definiţii comune pentru formele de conţinut dăunător, cum ar fi discursul care răspândeşte ura şi bullyingul, iar platformele vor adopta standarde armonizate de raportare.

Citește și: Orașul penalilor (II). Canidatul PNL-USR a turnat la Securitate, iar cel al PSD a făcut pușcărie pe vremea lui Ceaușescu

Platformele au convenit ca unele practici să fie evaluate de auditori externi şi să ofere advertiserilor un control mai mare în privinţa conţinutului afişat alături de reclamele lor. Acordul a avut loc la mai puţin de şase săptămâni înainte de alegerile prezidenţiale din Statele Unite.

”Este un moment de referinţă în călătoria noastră de refacere a încrederii online. În timp ce schimbările nu se pot produce peste noapte, ziua de astăzi marchează un pas important în direcţia corectă”, a declarat Luis Di Como, vicepreşedinte executiv pentru media globală la grupul Unilever, unul dintre cei mai mari advertiseri din lume.

Citește și: Rareș Bogdan prevestește o victorie istorică! Va fi dezastru pentru PSD! ‘Pentru prima dată, vom elibera România de sub jugul roșu’

Carolyn Everson, vicepreşedinte pentru Soluţii de Marketing la Nivel Global al Facebook, a afirmat că acordul ”a aliniat industria pe un plafon de siguranţă al brandului şi un cadru de sustenabilitte, oferindu-ne tuturor un limbaj unificat pentru a progresa încombatera urii online”.

Cei care fac campanie pentru reglementarea mai bună a companiilor de media socială s-au declarat sceptici în privinţa măsurilor voluntare anunţate miercuri.

Citește și: Rareș Bogdan prevestește o victorie istorică! Va fi dezastru pentru PSD! ‘Pentru prima dată, vom elibera România de sub jugul roșu’

”Orice progres pentru reducerea conţinutului online dăunător este binevenit. Cu toare acestea, până acum nicio măsură voluntară a companiilor de media socială nu s-a ridicat la nivelul promisiunilor iniţiale. Timpul va spune ce diferenţă va face această iniţiativă”, a declarat pe email David Babbs, din partea grupului britanic Clean Up the Internet.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.