DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cere intervenţia autorităţilor pentru redresarea operatorului naţional de transport feroviar de marfă, CFR Marfă SA

CFR Marfa

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România (FML) solicită autorităţilor să elaboreze o strategie pentru redresarea operatorului naţional de transport feroviar de marfă, CFR Marfă SA, anunță AGERPRES.

Citește și: Negocieri intense între Victor Ponta și Viorica Dăncilă! Ce funcție vrea să-i obțină soției sale

"Vă transmitem profunda îngrijorare în legătură cu situaţia operatorului naţional feroviar de marfă - SNTFM "CFR Marfa" SA. Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă - CFR Marfă SĂ s-a înfiinţat la 01.10.1998, în temeiul HG 582/1998, ca societate comercială pe acţiuni, cu ocazia deciziei nefericite a Guvernului Stolojan de a desfiinţa Societatea Naţională a Căilor Ferate Romane - SNCFR şi de a separa instituţional activităţile de operare de marfă şi de călători de infrastructura feroviară. Deşi reglementările europene recomandau doar separarea contabilă a activităţilor de operare şi întreţinere a infrastructurii feroviare, separarea instituţională, respectiv spargerea SNCFR a fost dictată, de fapt, de apariţia anumitor grupuri de interese în domeniul feroviar. De mai bine de 20 de ani, aceste grupuri de interese dictează politica Ministerului Transporturilor în materie de cale ferată şi numesc directorii societăţilor de stat desprinse din fostul SNCFR. La rândul lor, directorii astfel numiţi lucrează în strânsă legătură cu grupurile de interese care i-au susţinut, subminând activitatea societăţilor de stat (CFR Marfă, CFR Călători) spre avantajul unor societăţi private, mergându-se până la scheme de căpuşare a societăţilor de stat. Acest tip de (dez) organizare a dus la distrugerea întregului sistem feroviar, de altfel singurul model de acest tip din UE, majoritatea statelor optând în continuare pe o organizare de tip holding, vezi Germania, Austria, Spania, Franţa, Polonia, etc., organizare care asigură o cale ferată performantă, sigură şi civilizată", se arată într-o scrisoare deschisă transmisă de FML premierului Viorica Dăncilă, ministrului Finanţelor, Eugen Teodorovici, şi ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc.

Citește și: Mega Image vrea să dea mega-lovitura! Se schimbări îi așteaptă pe clienți

Aceştia reclamă lipsa de reacţie a Ministerului Transporturilor şi a Ministerului Finanţelor, arătând că aceste instituţii întârzie promovarea unor măsuri concrete pentru redresarea CFR Marfă SA.

"În condiţiile în care CFR Marfă desfăşoară activităţi de interes public naţional în scopul realizării transportului feroviar public de marfă şi al satisfacerii nevoilor de apărare ale ţării, suntem îngrijoraţi de impasivitatea Guvernului României, respectiv a Ministerului Transporturilor şi Ministerului Finanţelor Publice, instituţii care întârzie în promovarea unor măsuri concrete de dezvoltare şi redresare a acestei societăţi de interes strategic pentru statul român. De asemenea, suntem îngrijoraţi de faptul că persoana care a semnat plângerea cu privire la aşa zisul 'ajutor de stat ilegal' de care ar fi beneficiat operatorul de transport feroviar de marfă - CFR Marfă din partea statului român, plângere înaintată către UE, respectiv către D.G. Competition, după doi ani de la aceasta (martie 2019), este numită în funcţia de director general la CFR Călători. Este, probabil, recompensa pentru faptele sale şi, posibil, cu scopul de a duce în derizoriu şi această societate feroviară - CFR Călători SA", se precizează în comunicatul FML.

Citește și: Rareș Bogdan a răbufnit: De pilele incompetente nu se va atinge

Mecanicii de locomotivă acuză şi faptul că autorităţile ar fi dorit să dea cadou compania unor aşa-numiţi "investitori strategici".

"Mai mult, pe timpul Guvernului Ponta, ministrul Relu Fenechiu a încercat 'vânzarea' companiei CFR Marfă. În acest scop, compania a fost reorganizată iar datoriile au fost, în consecinţă, şterse, CFR Marfă urmând a deveni un cadou care se dorea a fi făcut unor 'investitori strategici' autohtoni contra unei sume derizorii. După ce toată afacerea cu privatizarea a eşuat datorită impotenţei financiare a 'cumpărătorilor', au apărut tot felul de reclamaţii de la aceeaşi 'investitori strategici' cum că CFR Marfă ar fi beneficiat de un ajutor de stat. De asemenea, au rămas fără ecou demersurile făcute pentru redresarea financiară a operatorilor de transport feroviar, respectiv recuperarea supraaccizei la combustibilul folosit pentru transport, precum şi micşorarea tarifului de utilizare a infrastructurii (TUI), nivelul acestuia fiind, la ora actuală, cel mai mare din toată Europa. Federaţia Mecanicilor de Locomotivă a solicitat şi recuperarea datoriilor la CFR Marfă, făcute de o serie de societăţi la care statul este acţionar majoritar şi pentru care CFR Marfă a prestat servicii de transport, în valoare de circa 350 de milioane de lei, dar nici acest lucru nu a fost realizat", notează FML în comunicat.

În acest context, reprezentanţii FML atrag atenţia că 7000 de salariaţi ai CFR Marfă, împreună cu familiile lor, depind de redresarea companiei şi solicită de urgenţă o întâlnire cu prim-ministrul, cu ministrul Finanţelor şi cu ministrul Transporturilor, pentru detalierea acestor probleme şi pentru găsirea celor mai bune soluţii pentru reabilitarea sistemului feroviar în general.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.