Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Fenomenul ciudat din magazine: De ce apar produsele pentru Crăciun la vânzare tot mai devreme

BBC
Mos craciun ciocolata

Bomboanele de ciocolată, Moș Crăciun din bezea și gel se pun în vânzare imediat ce Halloween-ul se termină, uneori mai devreme. Acest "fenomen ciudat al Crăciunului" începe din ce în ce mai repede.

Pentru comercianții cu amănuntul de toate tipurile, sărbătorile de iarnă reprezintă cea mai minunată perioadă a anului. Numai în 2023, National Retail Federation (NRF) se așteaptă ca, cumpărătorii să cheltuiască aproximativ 900 de dolari  fiecare pe cumpărături pentru  Crăciun și alte festivități de sfârșit de an, conform BBC.

Atât producătorii de dulciuri, cât și comercianții cu amănuntul care le comercializează mizează pe sărbătorile de iarnă ca fiind sezoane de câștiguri importante. La Hershey, cel mai mare producător de ciocolată din lume, sărbătorile de iarnă, alături de Halloween și Paște, reprezintă un sfert din activitatea sa. Cu câteva luni înainte ca "Last Christmas" a lui Wham! să domine undele radio, comercianții cu amănuntul și producătorii de dulciuri de sărbători au semnat acorduri pentru a produce și vinde munți de bomboane. Este un pariu all-in - tot ceea ce nu se vinde reprezintă o pierdere costisitoare pentru ambele părți.

În timp ce comercianții cu amănuntul de toate tipurile concurează pentru vânzările din perioada sărbătorilor, una dintre cele mai simple modalități de a aduna profituri în mijlocul campaniei de publicitate, promoții și vânzări ale rivalilor este de a începe să vândă puțin mai devreme. "Când un comerciant cu amănuntul începe să vândă mai devreme bomboane de Crăciun, ceilalți îi urmează exemplul pentru a rămâne competitivi", spune Jason Dubroy, analist independent de retail cu sediul în Toronto, "deoarece nimeni nu vrea să piardă vizitele clienților în favoarea celor care oferă produse de sărbători în avans".

Și oricât de mult s-ar plânge unii cumpărători că văd bomboane de ciocolată pe rafturi când decorațiunile de Halloween sunt încă ridicate, experții și datele din retail sugerează că tactica funcționează.

Fenomenul ciudat al produselor de Crăciun

Unii comercianți cu amănuntul nici măcar nu așteaptă până la 1 noiembrie pentru a-și umple rafturile cu portocale de ciocolată, dulciuri roșii și verzi și alte produse de sezon.

"Oamenii mi-au spus că lucrurile de Crăciun sunt în unele magazine încă din septembrie", spune Isabelle Szmigin, profesor de marketing la Universitatea din Birmingham, Marea Britanie. "Nu este ca și cum rafturile sunt jumătate de Halloween și jumătate de Crăciun, dar este începutul imboldului."

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.