Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Finlanda primește a doua încărcătură de gaz natural lichefiat după ruperea controversată a conductei la începutul lunii octombrie

ukerc.ac.uk
gaze energie

Compania energetică nordică Gasum a primit o a doua încărcătură de gaz natural lichefiat (GNL) la unitatea sa de regazeificare a stocării plutitoare Inkoo (FSRU), deoarece conducta de gaz dintre Finlanda și Estonia a suferit o ruptură la începutul lunii octombrie, informează gasworld.com .

Furnizat de partenerul de lungă durată al lui Gasum, Equinor, încărcătura GNL în valoare de 400 GWh a sosit pe 5 noiembrie și va fi regazificată înainte de a fi introdusă în rețeaua finlandeză de gazoducte.

Gazoductul Balticconnector care leagă Finlanda și Estonia a fost avariat luna trecută, determinând o oprire care se așteaptă să dureze cel puțin cinci luni, în timp ce conducta este reparată.

Între timp, toată cererea finlandeză de gaze naturale trebuie satisfăcută prin importuri de GNL.

"Lucrăm din greu pentru a asigura aprovizionarea cu gaze naturale în următorul sezon de iarnă pentru clienții noștri, ale căror operațiuni depind de o aprovizionare constantă cu gaze", a declarat Jouni Liimatta, șeful departamentului de tranzacționare și optimizare la Gasum.

"Este o situație dificilă, dar avem deja experiență din reconstruirea lanțului nostru de aprovizionare cu gaze naturale prin conducte, după ce importurile de gaze naturale din Rusia au fost suspendate în 2022".

În plus față de această livrare, Gasum a rezervat încă trei sloturi la Inkoo FSRU pentru următorul sezon de iarnă – aceste încărcături au scopul de a se asigura că compania poate satisface cererea de gaze naturale a clienților săi până în primăvara anului 2024.

Potrivit anchetatorilor finlandezi, există dovezi că ancora unei nave container chineze a fost responsabilă pentru deteriorarea conductei.

S-a crezut anterior că ruptura a fost cauzată de o "forță mecanică externă", determinând Finlanda să investigheze dacă incidentul a fost accidental sau sabotaj.

Pe 24 octombrie, Biroul Național de Investigații din Finlanda (NBI) a anunțat că a clarificat din punct de vedere tehnic modul în care conducta a fost deteriorată.

Potrivit detectivului superintendent Risto Lohi, șeful general al investigațiilor, o pistă de tragere de 1,5 până la patru metri lățime prezentă pe fundul mării a fost văzută ducând la punctul de deteriorare a conductei de gaz.

La câțiva metri de punctul de deteriorare a conductei, a existat o ancoră despre care se crede că a cauzat poteca largă de tragere și deteriorarea în sine.

"Dis-de-dimineață, ancora a fost ridicată. Există urme în ea care indică faptul că a fost în contact cu conducta de gaz", a spus Lohi.

NBI a dezvăluit că observațiile sale se corelează cu datele de trafic asociate cu nava Newnew Polar Bear a unei companii chineze de transport maritim care a arborat pavilionul Hong Kong-ului în timpul incidentului.

"În plus, nu am putut confirma vizual că ambele ancore frontale ale navei erau la locul lor, ceea ce a ajutat la concentrarea suspiciunilor asupra acestei nave", a adăugat Lohi.

Potrivit NBI finlandez, autoritățile finlandeze și chineze tratează situația ca pe o anchetă în curs de desfășurare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.