Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Gabriela Firea, despre troleibuzul ars: E bizar. Unii colegi verifică să nu fie sabotaj

troleibuz ars incendiu

Un troleibuz a făcut duminică scrum în centrul Capitalei, în câteva minute. Din primele informații, focul a fost provocat de un scurtcircuit. Nu au fost victime. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat la Digi24 că troleibuzul avea revizia făcută în urmă cu o o seară, motiv pentru care există angajați care se gândesc că ar putea să fie vorba inclusiv de un „sabotaj”.

Citește și: Lovitură de teatru în PSD: Frans Timmermans se va implica în campaniile electorale ale partidului .

  • „Vreau să vă spun în primul rând că este ceva foarte bizar ceea ce s-a întâmplat, pentru că acest troleibuz, deși destul de vechi, a avut revizia făcută chiar aseară. Comisia noastră care analizează acest accident va trebui să afle în ce fel a fost făcută această revizie, dacă era o problemă tehnică care ar fi trebuit să fie constatată, sau nu exista o problemă tehnică, și atunci de ce a apărut pe traseu.
  • Este vorba despre un troleibuz românesc, care împreună cu alte 99 au fost realizate acum peste 15 ani de către societatea Astra din Arad. Practic, la acel moment uzina din Arad a achiziționat caroserie de autobuze IVECO pe care le-a echipat și le-a transformat în troleibuze. Până acum nu au fost incidente majore. Noi ne-am dori să le schimbăm pe toate, pentru că așa este normal, să avem un transport public în comun civilizat, modern și foarte bine dotat. De aceea, de doi ani ne chinuim cu licitația pentru o sută de troleibuze. Este regretabil că se întâmplă astfel de lucruri. Parcul auto al STB era foarte învechit acum patru ani. Aveam doar 600 de mijloace de transport, însemnând autobuze, troleibuze cât și tramvaie. În acest moment pentru zona București – Ilfov avem aproape 2.000 de mijloace de transport, cele mai multe, noi.
  • Prin urmare, cheia este să înnoim parcul auto, dar să nu se mai blocheze aceste licitații și chiar fac un apel la parlamentari, nu e noutate, inclusiv la cei care astăzi s-au repezit să mă scoată vinovată pentru acest accident. Le-aș pune întrebarea: Ce au făcut pentru bucureșteni în ultimii ani, cât de mult s-au implicat pentru a modifica legea achizițiilor publice astfel încât să nu mai sufere toți cetățenii, pentru că o autoritate locală oricât de bine intenționată este, nu are ce să facă dacă licitațiile trenează doi, trei ani.
  • Aș vrea să adaug că nu sunt de acord cu soluția tehnică acceptată acum ani de zile, prin care interiorul acestor troleibuze, și vedeți flăcările, a fost realizat din material din poliester, de aceea de la scurtcircuitul care este bănuit a fi motivul focului, deci aprinderii, s-a extins flacăra la tot troleibuzul. Trebuia ales un material ignifug, care chiar și dacă ar fi fost un scurtcircuit nu ar fi permis extinderea flăcărilor de maniera pe care o vedem cu toții în imagini. Este un mare semnal de alarmă și încă o dată spun – regret faptul că acum ani de zile, 13, 15 ani s-a acceptat această soluție tehnică pentru interiorul troleibuzelor. (...)
  • Au fost astăzi câțiva colegi de la STB – care nici nu voiau să vină la serviciu, (pentru anchetă – n.red.) pretextând că este zi liberă – și că vom afla marți ce s-a întâmplat. Am luat măsuri, am fost și eu la birou, au venit și directorii STB și ai Direcției de Transporturi care au acționat imediat, nu am ce să le reproșez, dar de sub ei, deci eșaloanele inferioare, colegi mai vechi, inițial au pretextat că e zi liberă și nu vor să vină să vadă ce se întâmplă.
  • Acum este o ședință tehnică la care participă toți colegii noștri din zona tehnică, se va afla cu claritate și certitudine care este motivul scurtcircuitului și ce a stat la baza declanșării acestuia. Colegii m-au informat că acest troleibuz a avut revizia făcută și aseară și pe data de 29 mai. Deci nu se poate spune că nu a intrat în programarea obișnuită de revizie. Nu vă ascund faptul că sunt colegi de-ai noștri care, pur și simplu având în vedere că chiar aseară a fost făcută revizia și azi s-a întâmplat un incident atât de mare, încearcă să descopere dacă nu este vorba despre un sabotaj. Ne gândim la orice, dar nu vreau să anticipez. Vom da către anchetatori toate elementele tehnice pe care le vom descoperi în cursul zilei de astăzi și mâine. Este posibil orice”

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.