DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Ford vrea să fie lider pe segmentul vehiculelor comerciale conectate

motortrend.com
F-150 Lightning ford electric

Directorul general al Ford, Jim Farley, a primit aplauze de pe Wall Street în urma majorării ţintei de producţie pentru camioneta electrică F-150, la 150.000 de unităţi pe an, de peste trei ori mai mult decât numărul iniţial, transmite Reuters.

Acum, Farley vrea ca investitorii şi clienţii vehiculelor comerciale să acorde mai multă atenţie softului şi serviciilor pe care Ford vrea să le vândă la vehiculele electrice, precum şi la modelul electric Transit şi la portofoliul său de motoare cu combustie pentru vehicule comerciale, potrivit Agerpres.

La un eveniment desfăşurat săptămâna aceasta în Sonoma, California, Farley şi alţi directori ai Ford au prezentat mai multe detalii privind strategia Ford Pro dedicată vehiculelor comerciale, şi au anunţat ţinte ambiţioase.

"Aceasta este prima mişcare a Ford pentru a alocat resurse serioase, masive, către softul digital şi venituri din servicii", a declarat Farley pentru Reuters.

Ford Pro este o divizie de sine stătătoare creată în mai 2021 pentru a se concentra exclusiv pe clienţii comercial şi guvernamentali.

Ford are ca obiectiv majorarea veniturilor anuale ale Ford Pro la 45 miliarde de dolari până în 2025. Farley a explicat că Ford Pro deschide calea pentru ca Ford să-şi extindă ofertele de servicii digitale către persoanele fizice.

Piaţa vehiculelor comerciale din SUA şi Europa este fragmentată iar Ford îşi poate folosi poziţia de vârf pentru a fi lider pe segmentul flotelor comerciale electrice, a declarat Farley. Acesta a adăugat: "Suntem echivalentul Tesla în această industrie".

Farley şi directorii companiei susţin că tehnologia pentru vehiculele conectate - inclusiv sistemul telematic prin care Ford obţine date de la vehiculele sale - a făcut ca firma să aibă o fundaţie mai fermă în vederea obţinerii veniturilor, a abonamentelor pentru serviciile sale şi a creşterii afacerii care se ocupă de reparaţii, ţinând cont că softul le spune proprietarilor de flote când este momentul pentru întreţinerea vehiculului.

Ford poate analiza ce distanţă parcurg vehiculele din flotă şi unde sunt parcate, pentru a elabora hardware şi software care să permită reîncărcarea la depozitul central, sau acasă la un angajat, sau ambele, a afirmat Muffi Ghadiali, care conduce serviciile de reîncărcare pentru vehicule electrice din cadrul Ford Pro.

Luna aceasta, capitalizarea de piaţă a Ford Motor a depăşit pentru prima dată 100 de miliarde de dolari, din ce în ce mai mulţi investitori mizând pe strategia de electrificare a producătorului auto din Detroit.

Capitalizarea de piaţă Ford este acum mai ridicată decât a rivalului General Motors (aproximativ 88,61 miliarde de dolari). Cea mai valoroasă companie auto din lume este Tesla Inc, a cărei capitalizarea bursieră a depăşit în octombrie 1.000 de miliarde de dolari.

Avansul cotaţiei acţiunilor Ford vine pe fondul planurilor de dublare a producţiei pentru versiunea electrică a popularei camionete F-150, ca parte a strategiei agresive de electrificare a directorului general Jim Farley. Acesta informase recent că cererea pentru SUV-ul electric Mustang Mach-E a ajuns la 200.000 de unităţi, iar compania ia măsuri pentru majorarea producţiei de vehicule electrice. Ford a început să producă Mach-E în China şi majorează producţia în Mexic.

Producătorul auto american anunţase recent că se aşteaptă în 2021 la un profit operaţional între 10,5 şi 11,5 miliarde de dolari, şi va plăti dividende trimestriale de 10 cenţi pe acţiune, după ce în martie 2020 suspendase plata dividendelor, pe fondul efectelor pandemiei.

După ce au atins un nivel scăzut în martie 2020, pe fondul efectelor pandemiei de coronavirus, acţiunile Ford au urcat constant, sprijinite de majorarea cererii pentru automobile. De când Jim Farley a devenit director general în 2020 şi s-a angajat să investească masiv în vehiculele electrice, preţul acţiunilor s-a dublat.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.

Urmărește-ne:
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.