Furnizorii pot refuza utilizatorilor portarea numărului de telefon doar în anumite situaţii stabilite de lege, respectiv dacă cererea de portare nu este corect completată, datele de identificare ale abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numărul a cărui portare se solicită, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, vineri, AGERPRES.
Un alt motiv pentru care i se poate refuza unui utilizator portarea numărului de telefon în altă reţea este în cazul în care operatorul donor nu mai furnizează serviciul de telefonie prin intermediul numărului respectiv, dar şi atunci când nu furnizează tipul de serviciu solicitat.
Pentru a verifica modul în care furnizorii respectă dispoziţiile legale privind portabilitatea, ANCOM a derulat în luna aprilie o campanie de control de tip "mystery shopping" la principalii operatori de servicii de comunicaţii electronice (Vodafone Romania S.A., Orange România S.A., RCS & RDS S.A. şi Telekom Romania Mobile Communications S.A.).
În cadrul acestei campanii au fost constituite patru echipe de control care, pe parcursul a două zile consecutiv, au desfăşurat acţiuni, simultan, la fiecare dintre furnizorii menţionaţi anterior, în următoarele localităţi: Bucureşti, Piteşti, Ploieşti şi Târgovişte.
Potrivit ANCOM, dintre cele 16 acţiuni de control (câte patru acţiuni la fiecare furnizor) derulate, într-un caz a fost constatat refuzul portării numărului de telefon.
"Este vorba de societatea Telekom Romania Mobile Communications S.A. şi, pentru că nu era la prima abatere de acest gen, compania a fost sancţionată cu amendă contravenţională în cuantum de 15.000 lei. În cazul celorlalţi trei furnizori verificaţi nu au fost identificate nerespectări ale prevederilor legale", notează Autoritatea.
Reprezentanţii ANCOM menţionează faptul că, în momentul în care utilizatorii aleg să îşi porteze numărul de telefon, trebuie să completeze o cerere de portare prin care solicită transferul numărului, cerere care se depune la furnizorul la care doresc să se porteze. Odată cu depunerea cererii şi acceptarea acesteia de către noul furnizor (furnizor acceptor), contractul cu vechiul furnizor (furnizor donor) încetează automat, nefiind necesar vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.
În acelaşi timp, arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii atenţionează că portarea numărului de telefon către un alt operator nu anulează obligaţiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul iniţial.
"De exemplu, dacă se solicită portarea înainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul să fie nevoit să achite penalităţi de reziliere anticipată, iar dacă sunt facturi restante, acestea vor trebui achitate. Acelaşi principiu se aplică şi în cazul în care utilizatorii au achiziţionat echipamente odată cu achiziţionarea serviciului de comunicaţii electronice. De aceea, utilizatorii sunt sfătuiţi să verifice dacă la data la care urmează să se efectueze portarea a expirat perioada minimă contractuală cu furnizorul pe care îl părăsesc", subliniază specialiştii.
În cazul în care întâmpină orice dificultăţi pe parcursul procesului de portare, utilizatorii pot face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portării), dar se pot adresa şi ANCOM.
Secţiunea InfoCentru din pagina de Internet Autorităţii pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, pot fi consultate ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la Internet.
Furnizorii pot refuza utilizatorilor portarea numărului de telefon doar în anumite situaţii stabilite de lege
Articole Similare

3
Grevă la Bruxelles: Zborurile de plecare din 14 octombrie vor fi anulate
3

1.012
ANAF anunță că intră tare peste vânzătorii de pe OLX și Publi 24: Sunt vizați toți cei care ai profituri mari
1.012

20
18 ani de Wizz Air în Capitală: Compania anunță că a transportat peste 50 de milioane de pasageri spre şi dinspre Bucureşti
20

750
Investițiile străine directe, în picaj: România a pierdut peste 1 miliard de euro într-un singur an
750

3.676
Un gigant european vrea să forțeze intrarea pe piața din România: Planuri pentru o rețea întreagă de magazine
3.676

3.801
Nume de cod `Mioara` - Colaboratorul anchetatorilor EPPO pus pe urmele `regelui ciobanilor` - Dumitru Andreșoi interceptat după ce aflase de ancheta privind terenurile
3.801

42
Gabriela Folcuţ (ARB): România are o capacitate mare de creştere economică, prin credit
42

9.982
SURSE Dorinel Umbrărescu pune o singură condiție Guvernului pentru a salva de la faliment colosul siderurgiei din România
9.982

4.065
Instituțiile statului, 'refugiu pentru pile politice'. Acuzațiile dure ale consilierului guvernatorului BNR
4.065

147
Piața chiriilor explodează la început de an universitar: ofertă mai mare cu 42% față de 2024
147

44
Vladimir Alexandrescu: Statistica românească, care face parte din Eurostat, este foarte bine cotată
44

3.822
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
3.822

3.608
Euro crește din nou și se apropie de un nou prag psihologic. Cursul valutar de referință anunțat pentru marți
3.608
Comentează