Autorităţile de reglementare antitrust din Uniunea Europeană au aprobat condiţionat fuziunea de 38 miliarde de dolari dintre producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupul francez PSA, transmite Reuters.
Obţinerea aprobării Comisiei Europene a oficializat crearea Stellantis, al patrulea producător auto global, care va uni branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati cu branduri ca Peugeot, Opel şi DS - obiectivul fiind reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro (şase miliarde de dolari) pe an fără închiderea fabricilor.
"Accesul la o piaţă competitivă pentru autovehiculele utilitare mici este importantă pentru mulţi angajaţi independenţi şi pentru IMM-urile din Europa. Putem aproba fuziunea dintre Fiat Chrysler şi PSA datorită angajamentelor lor de a facilita intrarea şi expansiunea pe piaţa autovehiculelor utilitare mici. Pe alte pieţe unde cei doi producători auto sunt activi în prezent, concurenţa va rămâne vibrantă după fuziune", a afirmat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Decizia vine în urma unei investigaţii aprofundate realizate de Comisia Europeană, în care au fost analizate informaţii cuprinzătoare şi reacţiile concurenţilor şi ai clienţilor faţă de fuziune.
În urma investigaţiei, Comisia Europeană şi-a exprimat temerile că tranzacţia, aşa cum a fost notificată iniţial, va afecta concurenţa pe piaţa autovehiculelor utilitare mici în Belgia, Cehia, Franţa, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia şi Slovacia, unde companiile au o cotă de piaţă combinată extrem de ridicată şi concurează strâns. Prin urmare, fuziunea ar fi dus la preţuri mai ridicate pentru clienţi.
Pentru a atenua temerile Executivului comunitar, FCA şi PSA au oferit concesii. PSA s-a oferit să consolideze poziţia companiei nipone Toyota, cu care are o societate mixtă în domeniul producerii autovehiculelor utilitare, prin majorarea producţiei şi reducerea preţurilor de transfer pentru vehicule, componente şi accesorii. De asemenea, în anumite oraşe Fiat Chrysler şi PSA vor permite dealerilor lor să repare maşinile brandurilor rivale.
Şi Reuters anunţa în octombrie că autorităţile blocului comunitar vor aproba fuziunea dintre Fiat Chrysler şi PSA, după ce producătorii auto s-au angajat să îndeplinească dubla provocare cu care se confruntă industria: finanţarea vehiculelor prietenoase cu mediul şi pandemia de coronavirus (Covid-19).
"FCA şi grupul PSA salută cu căldură decizia Comisiei Europene de a aproba fuziunea şi crearea Stellantis, un lider global al noilor servicii de mobilitate. Acţionarii ambelor companii se vor întâlni separat în 4 ianuarie pentru a aproba tranzacţia", au informat într-un comunicat FCA şi PSA.
Acţionarul majoritar al FCA este Exor, compania holding a familiei italiene Agnelli, în timp ce investitorii PSA sunt familia Peugeot, Guvernul francez şi compania chineză Dongfeng.
FCA şi PSA speră să finalizeze fuziunea în primul trimestru din 2021.
Fuziunea de 38 miliarde de dolari dintre PSA şi Fiat Chrysler, aprobată de Comisia Europeană
Explorează subiectul
Articole Similare

12
ANPIS: 148.125 de beneficiari ai indemnizaţiei pentru creşterea copilului, în august 2025
12

563
Românii au început să își rezerve vacanțele de Sărbători: Ce se caută anul acesta și ce buget au turiștii
563

1.878
Vine revoluția în telefonie! Viitorul e pe orbită: cum un singur telefon poate răsturna licențele, roamingul și tarifele de monopol în România
1.878

1.995
România poate atrage zeci de miliarde de euro: Un consultant fiscal vorbește despre un superholding din companiile de stat profitabile
1.995

4.011
Investiție pe fonduri europene lângă București - Se naște un mare nod rutier
4.011

1.974
Românii îngheață când văd facturile. Orașele care vor plăti mai mult în sezonul rece pentru căldură
1.974

101
Oana Ţoiu, interviu pentru Reuters: România va produce drone împreună cu Ucraina pentru protecţia estică a NATO
101

2.362
Shein și Temu pot da lovitura: livrările ar putea exploda în România
2.362

198
'Război' în energie - Asociaţia Prosumatorilor acuză Delgaz Grid şi Distribuţie Energie Oltenia de abuz. Operatorii resping acuzaţiile
198

5.655
Un colos al trecutului învie din propria cenușă: Bijuteria industrială din Pipera se reinventează
5.655

67
Stratosfera, noul câmp de luptă al marilor puteri: Companiile franceze pregătesc baloane și aeronave de spionaj
67

4.278
România, preț triplu la energie față de UE - Bogdan Ivan cere anchete la ANRE după semnalul dat de Nicușor Dan: 'Cum Doamne se întâmplă...' / Ultimatum de 60 de zile
4.278

68
Litoralul românesc, în scădere în 2024: Operatorii caută soluții pentru atragerea turiștilor și în afara lunilor de plajă
68
Comentează