Autorităţile de reglementare antitrust din Uniunea Europeană au aprobat condiţionat fuziunea de 38 miliarde de dolari dintre producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupul francez PSA, transmite Reuters.
Obţinerea aprobării Comisiei Europene a oficializat crearea Stellantis, al patrulea producător auto global, care va uni branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati cu branduri ca Peugeot, Opel şi DS - obiectivul fiind reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro (şase miliarde de dolari) pe an fără închiderea fabricilor.
"Accesul la o piaţă competitivă pentru autovehiculele utilitare mici este importantă pentru mulţi angajaţi independenţi şi pentru IMM-urile din Europa. Putem aproba fuziunea dintre Fiat Chrysler şi PSA datorită angajamentelor lor de a facilita intrarea şi expansiunea pe piaţa autovehiculelor utilitare mici. Pe alte pieţe unde cei doi producători auto sunt activi în prezent, concurenţa va rămâne vibrantă după fuziune", a afirmat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Decizia vine în urma unei investigaţii aprofundate realizate de Comisia Europeană, în care au fost analizate informaţii cuprinzătoare şi reacţiile concurenţilor şi ai clienţilor faţă de fuziune.
În urma investigaţiei, Comisia Europeană şi-a exprimat temerile că tranzacţia, aşa cum a fost notificată iniţial, va afecta concurenţa pe piaţa autovehiculelor utilitare mici în Belgia, Cehia, Franţa, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia şi Slovacia, unde companiile au o cotă de piaţă combinată extrem de ridicată şi concurează strâns. Prin urmare, fuziunea ar fi dus la preţuri mai ridicate pentru clienţi.
Pentru a atenua temerile Executivului comunitar, FCA şi PSA au oferit concesii. PSA s-a oferit să consolideze poziţia companiei nipone Toyota, cu care are o societate mixtă în domeniul producerii autovehiculelor utilitare, prin majorarea producţiei şi reducerea preţurilor de transfer pentru vehicule, componente şi accesorii. De asemenea, în anumite oraşe Fiat Chrysler şi PSA vor permite dealerilor lor să repare maşinile brandurilor rivale.
Şi Reuters anunţa în octombrie că autorităţile blocului comunitar vor aproba fuziunea dintre Fiat Chrysler şi PSA, după ce producătorii auto s-au angajat să îndeplinească dubla provocare cu care se confruntă industria: finanţarea vehiculelor prietenoase cu mediul şi pandemia de coronavirus (Covid-19).
"FCA şi grupul PSA salută cu căldură decizia Comisiei Europene de a aproba fuziunea şi crearea Stellantis, un lider global al noilor servicii de mobilitate. Acţionarii ambelor companii se vor întâlni separat în 4 ianuarie pentru a aproba tranzacţia", au informat într-un comunicat FCA şi PSA.
Acţionarul majoritar al FCA este Exor, compania holding a familiei italiene Agnelli, în timp ce investitorii PSA sunt familia Peugeot, Guvernul francez şi compania chineză Dongfeng.
FCA şi PSA speră să finalizeze fuziunea în primul trimestru din 2021.
Fuziunea de 38 miliarde de dolari dintre PSA şi Fiat Chrysler, aprobată de Comisia Europeană
Explorează subiectul
Articole Similare

0
BVB a închis în scădere ultima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
0

2
Bogdan Ivan: Cea mai mare capacitate de stocare a energiei în baterii din România a fost pusă în funcțiune
2

9
Comisia Europeană confirmă: Bulgaria intră în zona euro în 2026, indiferent de situația politică
9

719
Piața imobiliară, în picaj: numărul tranzacțiilor a scăzut dramatic. Ultimele date ANCPI
719

38
Comisia Europeană va modifica interdicţia UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035
38

32
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis mixt şedinţa de vineri
32

457
Vacanțele în Bulgaria se scumpesc: Cât vor plăti românii pentru un sejur în destinația lor preferată
457

24
Alexandru Nazare, la ECOFIN: România cere eficienţă, transparenţă şi reguli moderne în arhitectura economică şi financiară a UE
24

19
Rata angajării în UE s-a menţinut stabilă în trimestrul trei din 2025: Creșteri notabile în România, Malta și Estonia
19

34
România, campioană în UE la neîncasarea taxelor: Pierde o treime din TVA si din impozitul pe profit
34

65
O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe, adjudecată cu 90.000 de Euro
65

2.912
Principala sursă de numerar pentru Kremlin a fost nimicită: venituri, similare cu cele din 2020, din criza pandemiei
2.912

1.318
VIDEO Situația Lukoil din România - Premierul Ilie Bolojan a prezentat datele actualizate: „Termenele au fost amânate până în primăvară!”
1.318





















Comentează