Gabriel Oprea devine un prizonier al premierului Ponta

Autor: Radu Pop, Colaborator

Publicat: 26-10-2015

Actualizat: 27-10-2015

Digi24:

Accidentul de săptămâna trecută, în care un motopolițist a murit în timp ce conducea coloana oficială a vicepremierului, schimbă radical situația politică a lui Gabriel Oprea: acesta își pierde potențialul de negociere și devine dependent de Victor Ponta, spune politologul Cristian Pîrvulescu. „Dl Oprea devine, începând de de astăzi, un prizonier al prim-ministrului Victor Ponta, care are o poziție întărită. Dacă până acum Victor Ponta depindea de Gabriel Oprea, de astăzi Gabriel Oprea depinde de Victor Ponta și nu mai are marjă de negociere, nici cu PNL, nici cu președintele Iohannis, deși președintele a negat astfel de discuții”, a spus el. „Dl Oprea a ajuns să joace un rol politic important, noi spunem „are un potențial de negociere extraordinar”, la care s-a referit și dl Ponta și, iată, în comunicatul de presă, și Gabriel Oprea. Evenimentul nefericit de săptămâna trecută i-a spulberat acest potențial. În orice guvern din Occident, într-o situație asemănătoare, ministrul de Interne putea să fie cât de puternic într-un partid, n-ar fi rămas. Dl Oprea rămâne”, a adăugat Cristian Pîrvulescu. „Mai interesant mi se pare că mulți au crezut că dl Oprea își va da demisia, dar nu știu pe ce s-au bazat, pentru că în momentul în care dl Oprea și-ar fi dat demisia, toate argumentele pe care le are ar fi dispărut. Forța d-lui Oprea nu stă în capacitatea domniei sale de persuasiune, ci în poziția pe care a ocupat-o începând cu 2009 în toate guvernele României”, mai spune politologul.

Evenimentul Zilei:

Moartea accidentală a unui polițist din coloana oficială a Ministrului de Interne, Gabriel Oprea, a declanșat o adevărată furtună în presă, mediul online și în societatea civilă. Dacă Oprea va demisiona, consecințele politice ale unui asemenea gest vor fi semnificative pentru scena politică... Nu moartea polițistului în misiune este motivul real pentru care toată emoția publică negativă s-a canalizat spre Ministrul Internelor. Mișcările lui Oprea din ultimele luni, culminând cu ambiția de a deveni premier până la alegeri, pentru a fi sigur că poate intra în Parlament pe propriile picioare, au stârnit multă ostilitate și antipatie în multe medii din România. Cât timp Gabriel Oprea era în umbră, puțin vizibil, n-a fost o țintă pentru nimeni. Când vrei să fii prieten cu două părți antagonice, sfârșești prin a antagoniza tu însuți pe toată lumea. Jocul și cu Ponta și cu Iohannis n-a făcut decât să stârnească respingere la ambele capete. O demisie a lui Oprea ar duce la dizolvarea UNPR, cu consecințe semnificative pe scena politică – dispariția sprijinului politic pentru guvernul Ponta și dispariția unui competitor din seria partidelor care se bat pentru al treilea loc anul viitor: MP, M10, ALDE.

Ziarul Financiar:

România are în prezent 280 de kilometri de autostrăzi în lucru, care vor costa circa 6 miliarde de lei, adică 21 de milioane de lei pe kilometru Radiografia şantierelor de autostrăzi din România la final de octombrie arată că cea mai mare parte a tronsoanelor aflate în construcţie pe plan local au stadii fizice de execuţie de circa 30 - 40%, având ca dată estimată de finalizare anul viitor sau 2017, potrivit datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). În timp ce un singur tronson se apropie de un stadiu fizic de execuţie de 90%, şi anume lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, având reale şanse de a fi deschis circulaţiei chiar anul acesta, adică mai devreme comparativ cu ter­menul contractual de finalizare, în schimb pe sectorul Suplacu de Barcău-Borş nu s-au realizat niciun fel de lucrări de execuţie până acum, deşi contractul a fost semnat încă din luna mai... Un tronson avansat este şi cel de mai puţin de 9 kilometri între Gilău şi Nădăşelu, cu un stadiu fizic de execuţie de 62% şi termen de finalizare în aprilie anul viitor. La polul opus, tronsoane care ar trebui să fie gata tot în primăvara anului viitor, loturile 2, 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva, sunt construite în pro­porţie de doar 30-40%, potrivit datelor CNADNR.În mod similar, cele patru tron­soane care compun autostrada Sebeş-Turda sunt de asemenea „în urmă“ cu graficul de execuţie. Spre exemplu, loturile 3 şi 4 ale acestei autostrăzi, care au ca termen contractual luna martie a anului viitor, erau realizate în luna octombrie în proporţie de circa 38%, în timp ce primele două loturi, care ar trebui să fie deschise circulaţiei în octombrie anul viitor, au un stadiu de execuţie de 7-10%.

 

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri