Procedura de evaluare a ofertelor pentru licitația privind achiziționarea a 400 de autobuze Euro 6 de către Primăria Capitalei s-a incheiat. Astfel, Primăria Capitalei va cumpăra autobuze în valoare de 100 milioane euro, respectiv 250.000 euro + TVA per unitate.
Primarul Capitalei a explicat că această achiziție va duce la decongestionarea traficului din București și își exprimă speranța că tot mai mulți cetățeni vor alege RATB, din moment ce condițiile vor fi la cel mai înalt nivel.
”Într-un timp scurt sperăm ca toți călătorii să poată să beneficieze de un transport în comun de mare calitate, la nivel european. Este un prim pas major pentru decongestinoarea traficului, pentru că odată cu înnoinrea parcului auto al RATB bucureștenii vor alege aceste mijloace de transport”, a declarat Gabriela Firea.
Firea a precizat că după finalizarea contestațiilor vor ajunge și primele autobuze în România. Primarul a explicat că primul lot de autobuze va ajunge în București în această vară.
”După timpul acordat pentru contestaţii, vom demara discuţii cu câştigătorul licitaţiei încât să avem un grafic: în următoarele 12 luni să vină în ţară primele 300 de autobuze, prima livrare urmând să aibă loc în această vară”, a precizat Firea.
Comisia a analizat, în cele 61 de zile lucratoare dintre data depunerii ofertelor si cea a finalizarii evaluarii acestora, un volum de înscrisuri și informații de aproximativ 12.000 pagini.
În cadrul procedurii de licitație au depuse 4 oferte, după cum urmează, în ordine alfabetică:
- KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S
- MAN TRUCK&BUS AG
- MERCEDES BENZ ROMANIA SRL
- Asocierea OTOKAR EUROPE SAS – OTOKAR OTOMOTIV VE SAVUNMA SANAYI SA
După evaluarea ofertelor în raport cu criteriile anunțate (50% oferta tehnică – 50% oferta financiară), punctajul cel mai mare a fost obținut de oferta depusă de asocierea OTOKAR EUROPE SAS – OTOKAR OTOMOTIV VE SAVUNMA SANAYI SA, care a fost declarată câștigătoare.
--
300 de autobuze noi in primele 12 luni de la semnarea contractului
Edilul sef a explicat ca in prima faza, autobuzele noi le vor inlocui pe cele aflate intr-o stare tehnica necorespunzatoare, urmand ca intr-o a doua faza numarul de autobuze prezente zilnic in trafic sa fie suplimentat. Se doreste de asemenea, livrarea cat mai rapida a noilor autobuze, astfel incat parcul auto al RATB sa fie modernizat si sa reprezinte o alternativa viabila la autoturismele personale: "Dupa depasirea perioadei legale pentru eventualele contestatii, vom demara discutiile cu castigatorul licitatiei in vederea semnarii contractului. Graficul initial de livrare prevedea 160 de autobuze in primul an, cate 100 in urmatorii 2 si 40 in ultimul an. Ne dorim sa avem cat mai curand in trafic cele 400 de autobuze, asa ca vom solicita expres ca acest grafic sa fie modificat, astfel incat in primele 12 luni de la semnarea contractului sa avem cel putin 300 de autobuze livrate, pentru ca nu avem restrictii sau dificultati de ordin bugetar. Speram ca pana in vara sa putem receptiona primul lot de autobuze!"
Totodata, Primarul General, Gabriela Firea, a mai declarat ca, potrivit cerintelor din caietul de sarcini, cele 400 de autobuzele dispun de toate facilitatile necesare unui transport public civilizat, la standarde europene si sunt dotate cu instalatii de aer conditionat, incalzire si ventilatie, un sistem modern de informare a calatorilor, acces facil pentru persoanele cu dizabilitati, respectiv rampa speciala pentru accesul persoanelor cu fotolii rulante. Acestea dispun de supraveghere video, atat la interior cat si la exterior, computerul de bord asigura integrarea autobuzelor in sistemul de monitorizare a circulatiei si dispecerizare. Autobuzele sunt prevazute cu un sistem de taxare modern, cu validatoare in dreptul fiecarei usi de acces, iar datele sunt transmise prin instalatia radio la dispecerat".
Se vor mai achizitiona tramvaie, troleibuze, autobuze GNC si electrice
Potrivit edilului sef, Muncipalitatea continua proiectele de modernizare a parcului auto RATB, precum si proiectele destinate fludizarii traficului rutier: "Pregatim o noua licitatie pentru achizitia a inca 400 de autobuze Euro 6, pentru ca studiile de trafic arata ca, pentru a avea un transport public performant, Bucurestiul are nevoie de un numar aproximativ de 1.500 de autobuze. Vom continua de asemenea cu achizitia de 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice si 100 de autobuze cu gaz natural comprimat (GNC), constructia de parcari de tip Park &Ride la intrarile in oras precum si cu demarcarea culoarelor dedicate pentru liniile de tramvai si autobuz. Ne dorim de asemenea accelerarea procedurii de modernizare a statiilor si refugiilor destinate transportului public in comun si vom realiza un studiu de fezabilitate pentru inlocuirea tonetelor de cartele din statii cu aparate electronice de vanzare a tichetelor de calatorie".
12.000 pagini de inscrisuri si informatii studiate de comisia de evaluare a ofertelor
Intre data depunerii ofertelor (10.11.2017) si data finalizarii evaluarii ofertelor (14.02.2018) au fost 61 de zile lucratoare, respectiv 86 zile calendaristice.
Comisia a analizat, in sedinte a caror durata cumulata este de aproximativ 540 de ore, un volum mare de inscrisuri si informatii, insumand aproximativ 12.000 pagini. Comisia de evaluare, alcatuita din 11 membri, specialisti in domeniile economic, tehnic si juridic a beneficiat de suportul expertilor tehnici cooptati, profesori universitari de la Politehnica din Bucuresti, precum si desupravegherea reprezentantilor Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), care au asistat la toate sedintele comisiei.
Referitor la compania castigatoare, aceasta a fost fondata in anul 1963, si produce autobuze pentru transportul public, autocare, semi-remorci pentru transport si logistica industrie, vehicule off-road 4×4 si vehicule blindate pentru industria de aparare. Compania are capital 100% turc si opereaza cu peste 2300 de angajati la fabrica construita pe un teren de 552.000 mp in Sakarya.
In afara pietei turce unde este de 6 ani lider de necontestat in furnizarea de autobuze, Otokar a mai furnizat autovehicule de transport calatori pentru numeroase tari europene si nu numai, cum ar fi: Spania, Italia, Belgia, Olanda, Luxemburg, Franta, Malta etc.
Compania Otokar Europe, liderul asocierii castigatoare, este inregistrata in Franta, iar cifra de afaceri pe ultimii ani a companiilor din cadrul asocierii este de ordinul sutelor de milioane de euro.