Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Gabriela Firea, propunere REVOLUȚIONARĂ: Se va intra în centrul Capitalei doar cu mașini Euro 5 și Euro 6

AGERPRES
gabriela firea

Interzicerea sau taxarea maşinilor care vor să intre în centrul Bucureştiului este de luni o soluţie oficială. Aceasta a fost discutată într-o dezbatere publică de funcţionarii primăriei, de reprezentanţii societăţii civile şi toată lumea a fost de acord: prin zonele centrale vom merge pe jos, cu bicicleta sau cu transportul în comun, informează PRO TV.

Accesul maşinilor în centrul oraşului va fi interzis, în special este vorba de maşinile care poluează mult. Ar fi vorba de motorizările euro 2, 3 sau 4. În schimb, bucureştenii sunt încurajaţi de funcţionarii primăriei să circule mai mult cu bicicleta. Astfel, promit 100 de km de piste pentru biciclete, dar şi spaţii de închiriat sau chiar parcări specializate.

Lovitură de teatru în scandalul care a zguduit DNA! Vlad Cosma ar fi plecat din țară. Fostul deputat trebuie să se prezinte astăzi în fața procurorilor

Astfel de parcări pentru biciclete există deja în marile oraşe ale Europei, însă acolo sute de mii de oameni renunţă la maşini pentru a se deplasa pe două roţi. Au şi infrastructură, iar aerul e tot mai curat.

Nu şi în Bucureşti, particulele fine de praf, dar şi noxele depăşesc valorile maxime aproape două luni pe an, potrivit măsurătorilor. Limita impusă de Uniunea Europeană este de 35 de zile. De vină este traficul, în proporţie de 66%, urmat de industrie şi încălzirea locuinţelor.

Aşa că, limitarea accesului maşinilor poluante şi taxarea celorlalte au fost principalele măsuri propuse în planul pentru calitatea aerului.

Ioana Şuteu, Serviciul Monitorizarea Calității Mediului: “Oricâte măsuri vor fi luate până nu vom proceda la diminuarea traficului în centrul oraşului nu vom obţine încadrarea în limita admisă.”

Sorin Chirică, city manager: “Avem nevoie de taxa de centru, dar coroborat cu planul de parcări pe zona centrală. Dacă pot suporta să achiziţioneze un autoturism, trebuie să-ţi permiţi taxa.”

Hans Klemm a dat-o de gol pe Viorica Dăncilă: Ce SUBIECT SENSIBIL a fost discutat

O altă măsură ar fi încurajarea bucureştenilor să circule cu transportul în comun, care, pentru a-şi face loc prin traficul sufocant, are nevoie de benzi unice. Pentru început, acestea vor fi create pe DN1, la intrarea în oraş, spre Kiseleff, Dorobanţi, Enescu, Magheru.

Măsurile au fost încurajate de societatea civilă, care a venit şi cu observaţii.

Marian Ivan, preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ: “Benzile unice nu au continuitate. Cu ce ne ajută că merge cursiv câţiva kilometri şi după ăsta stau blocaţi.”

Filon Aurel, asmatic: “Eu sper să trăiesc şi eu câţiva ani, vă rog din suflet, noi asmaticii avem probleme.”

Primăria trebuie să deblocheze şi licitaţiile pentru cumpărarea a 400 de autobuze, 100 de tramvaie şi 100 de troleibuze. În plus, pe terenurile părăsite, o sursă importantă de praf, trebuie plantaţi pomi. Primăria se obligă să construiască parcări mari la intrările în oraş, unde îşi vor lăsa maşinile cei care fac naveta. De asemenea, intenţionează să pună taxe pentru locurile amenajate din oraş.

Maşinile de pe bulevardele centrale vor fi periodic ridicate pentru a spăla temeinic asfaltul murdar şi plin de praf.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.