DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Gafe de campanie. Cum se faultează singure partidele

zerothposition.com
dezbatere electorala

Adevarul:

Goana partidelor după voturi le-a făcut pe acestea să transmită, pe lângă mesajele electorale pline de promisiuni, şi comunicări care se doreau să fie inovative şi să atragă, dar care, până la urmă,  au fost ridicole. Greşeli de comunicare au avut toate partidele, însă liberalii şi-au asigurat de departe rolul de campioni.

PNL a postat miercuri, pe pagina de Facebook a partidului, o imagine prelucrată cu preşedintele PSD Liviu Dragnea, în aceasta fiind prezente mai multe simboluri comuniste – printre care secera şi ciocanul, dar şi o uniformă asemănătoare cu cea purtată de Stalin. Pe lângă un mesaj al lui Dragnea, „După alegeri, toţi vor plăti“, în imagine era şi tagul POGROMdeguvernarePSD, aluzie la programul de guvernare al PSD. Folosirea cuvântului pogrom, adică „ucidere în masă a membrilor unui grup naţional minoritar“, conform DEX, cel mai probabil i-a făcut pe liberali să-şi retragă mesajul de pe Facebook. Social-democraţii au reacţionat repede şi au sesizat, prin Gabriela Firea, Biroul Electoral al Municipiului Bucureşti, care, miercuri seară, a decis obligarea PNL să retragă din online mesajul anti-PSD.

CNCD, la fel ca „experimentul Piteşti“

Însă aceasta e doar cea mai recentă gafă de comunicare a PNL. După alăturarea cuvântului „pogrom“ de imaginea lui Liviu Dragnea, liberalii „au reuşit“ în scurt timp să facă o nouă comparaţie nefericită. Pentru a-l apăra pe Leon Dănăilă, reclamat la CNCD pentru afirmaţiile sale despre femei, Hildegard Brandl a comparat CNCD cu „experimentul Piteşti“. Mai exact, CNCD a fost pus pe aceeaşi treaptă cu închisoarea Piteşti în care „reeducarea“ deţinuţilor politici era făcută prin abuzuri fizice, dar şi prin dezumanizare la nivel psihic. Liderul PNL, Alina Gorghiu, a fost neinspirată în momentul în care s-a filmat bătând la uşa unui copil şi i-a cerut să-i deschidă. În caz contrar, Victor i-ar fi „copiat temele“, iar Liviu i-ar fi „mâncat sendvişul“, aluzie la Victor Ponta şi Liviu Dragnea. „Filmul cu Gorghiu a fost penibil. Ideea nu e rea, se foloseşte şi în străinătate, dar realizarea ei a fost penibilă, teatrală“, a arătat sociologul Alfred Bulai, despre filmuleţul devenit subiect de amuzament în mediul online.

USR sperie Diaspora cu Fuego

Partidul lui Nicuşor Dan a început cu stângul încă din precampanie, când au folosit, într-un sens negativ, imaginea cântăreţului Fuego pentru a-i îndemna peromâni să semneze pentru a avea  candidaţi în  Diaspora. „Diaspora ne-a dat 7.000 de semnături. Noi promitem că nu o să le dăm tot Fuego“, a fost mesajul USR rostogolit în mediul online. Paul Surugiu, al cărui nume de scenă este Fuego, s-a simţit jignit şi a reacţionat dur la mesajul USR, arătând că „e mai onest şi mai principial să lupţi cu armele proprii pentru a câştiga un mandat timp de patru ani“.  În campania electorală a ieşit la iveală o declaraţie veche a unui candidat USR Ilfov pentru Senat, Dragoş Ioan Coste, care a scris, în 2013, pe Facebook, că românii sunt „primitivi, troglodiţi şi fiinţe înapoiate” şi că e nevoie de reintroducerea pedepsei cu moartea pentru evaziune fiscală în formă agravantă. În urma rostogolirii mesajului, USR a anunţat demisia lui Dragoş Ioan Coste din partid, cu promisiunea că îşi va depune şi mandatul de parlamentar după alegeri, în situaţia în care ar intra în Parlament.

ALDE, coregrafii din „Epoca de Aur“
În categoria gafelor de campanie intră şi lansarea candidaţilor ALDE. Aceştia au încercat să facă în toate marile oraşe coregrafii, membrii de partid fiind puşi să se aşeze în aşa fel încât să ofere imaginea judeţului pe care îl reprezintă. Această idee a stârnit amuzamentul publicaţiilor centrale şi locale care au prezentat demersul ALDE ca pe unul similar cu acţiunile propagandistice din „Epoca de Aur“.

PRU, dat în judecată

PRU a încercat un tertip prin care să-şi atragă votanţi, însă s-au ales cu un proces. Concret, pe 17 noiembrie, PRU a dat un anunţ că cei care se vor înscrie în partid pe 18 noiembrie vor primi de la „membri cu posibilităţi financiare“ telefoane gratuite. Mişcarea nu s-a lăsat fără urmări, iar „Black Friday la PRU“ a intrat în vizorul autorităţilor. Biroul electoral al Municipiului Bucureşti a sesizat joi Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti şi Autoritatea Electorală Permanentă referitor la campania „Black Friday la PRU” pentru infracţiunea de corupere a alegătorilor.

„Hoţul“ strigă hoţii

Campania PSD nu a strălucit cu nimic, însă a nu a fost marcată de gafe de proporţii. Liderul PSD Liviu Dragnea  a fost singurul care a dat cu bâta în baltă în momentul în care, din calitatea de condamnat penal pentru fraudarea Referendumului din 2012, a acuzat suspiciuni de fraudă electorală din partea Guvernului. Declaraţia lui Dragnea a generat ironii din partea premierului Dacian Cioloş, a preşedintelui Klaus Iohannis, care a întrebat, retoric, „Chiar el?“. „Putea fi altcineva din PSD revoltat, asupra căruia nu plana nicio bănuială. Dragnea este condamnat pentru fraudă. I-a dat apă la moară lui Iohannis. Critica preşedintelui a fost excelentă: «Chiar el?». În două cuvinte a spus tot. În politică trebuie să eviţi astfel de situaţii“, a comentat sociologul Alfred Bulai.

Ziarul Financiar:

Hidroelectrica, cel mai mare pro­ducător de energie din Ro­mânia, a fost evaluat anul acesta la 2,9 miliarde de euro (13,1 mld. lei), în creştere cu 16% faţă de 2015. Cu acest rezultat, compania de stat, care în iunie anul acesta a ieşit din insolvenţă, a devenit pentru prima dată cea mai valoroasă companie din România.
Topul din acest an mai vine cu o premie­ră: pentru prima dată nicio companie locală nu mai reuşeşte să atingă pragul de evaluare de 3 mld. euro.
Podiumul este completat de OMV Petrom şi Orange, prima evaluată la 2,84 mld. euro potrivit capitalizării sale bursiere, în scădere cu 31% faţă de anul trecut, în timp ce Orange a fost evaluată la 2,35 mld. euro, un minus de 2%, arată datele din Anuarul Top 100 cele mai valoroase companii din România realizat de Ziarul Financiar împreună cu BT Capital Partners. Pentru companiile listate a fost luată în calcul capitalizarea bursieră de la 1 noiembrie 2016, iar pentru firmele necotate s-au folosit indicatorii financiari din 2015, care se regăsesc în bilanţurile depuse de companii.
În top zece doar două companii – Telekom România şi Banca Transilvania – şi-au păstrat po­ziţiile, şapte au făcut schimb de locuri, în timp ce BCR a reintrat în top zece.
Cele mai valoroase 100 de companii din Ro­mânia au fost evaluate în acest an la 60,5 mld. euro, în creştere cu 5%.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.