Ministerul Economiei din Germania intenţionează să extindă până la finalul lui 2020 subvenţiile pentru noile vehicule electrice, într-un efort de a impulsiona vânzările, se arată într-un document consultat de Reuters potrivit Agerpres
Autorităţile de la Berlin încearcă să stimuleze cererea pentru vehicule electrice pentru protejarea mediului şi ca răspuns la scandalul emisiilor (Dieselgate), care a afectat în ultimii ani producătorii auto germani, în mod special Volkswagen, dar şi alţii, inclusiv Daimler.
Documentul, elaborat de Ministerul Economiei, a fost trimis spre aprobare către alte ministere din Germania.
În iunie 2016 au fost introduse subvenţii în valoare de 4.000 de euro (4.500 de dolari) la achiziţionarea unei maşini electrice noi iar programul ar urma să se încheie în iunie 2019. Documentul consultat de Reuters prevede extinderea programului până la 31 decembrie 2020.
Guvernul şi producătorii auto împart finanţarea, dar suma alocată - 1,2 miliarde de euro - nu a fost încă utilizată. Unele estimări arată că subvenţiile acordate până acum nu au depăşit 500 de milioane de euro.
Vânzările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, au scăzut cu 0,2% anul trecut, la 3,44 milioane de vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA). În 2018, cota de piaţă a vehiculelor echipate cu motoare diesel s-a redus la 32,3%, de la 38,8% în 2017, în timp ce la vehiculele pe benzină cota de piaţă s-a majorat la 62,4%, de la 57,7% în 2017. Cererea pentru maşini hibride a crescut cu 53,8%, iar vânzările de maşini electrice au înregistrat un avans de 43,9%, arată datele KBA.
Luna trecută, preşedintele Asociaţiei Industriei auto din Germania (VDA), Bernhard Mattes, anunţa că acest sector intenţionează să investească aproximativ 60 de miliarde euro în vehicule electrice şi autonome.
"Vom investi peste 40 de miliarde de euro în mobilitate electrică, în următorii trei ani, şi alte 18 miliarde de euro în digitalizare şi în automobile conectate şi autonome", a declarat Bernhard Mattes. Acesta a estimat că gama de modele de automobile electrice produse în Germania se va tripla în următorii trei ani ajungând la aproximativ 100 de modele.
Germania vrea să extindă subvențiile pentru a stimula vânzarea de mașini electrice
Explorează subiectul
Articole Similare

1.400
Vicepremierul Oana Gheorghiu: CFR Marfă ar putea să fie lichidată, Tarom, resuscitată
1.400

67
Compania Foxconn înregistrează un salt financiar uriaș: +26% la venituri datorită 'febrei AI'
67

69
Apple a anunţă plecarea unor nume grele din companie
69

139
Este normală actuala corecție severă a criptomonedei Bitcoin?
139

1.199
Investiții în industria de apărare - Radu Miruță s-a dezlănțuit pe Facebook: "Dacă ai bani si nu reușești să îi folosești, pleci acasă, nu iei primă de director"
1.199

730
Scandal digital în Europa - X amendat, TikTok monitorizat! ANCOM reacționează: 'Paşi importanţi în consolidarea unui mediu online sigur'
730

1.110
VIDEO Stadiul lucrărilor pe una din cele mai dificile secțiuni din A1. Directorul CNAIR anunță progresul Secțiunii 2 a Autostrăzii Sibiu–Pitești
1.110

35
MADR: Termenul de depunere a cererilor de plată pentru proiectele PNDR 2014-2020, prelungit până la 15 decembrie 2025
35

58
80 de autoutilitare Renault au fost livrate în leasing financiar pe 4 ani către Poşta Română
58

4.520
Începe reforma AMEPIP, bugetarii tremură! Acestea sunt primele companii care intră sub "cuțitul" lui Bolojan și al vicepremierului Oana Gheorghiu
4.520

1.649
Economia României resimte efectele încetinirii consumului intern, care a intrat oficial în zona roșie
1.649

55
Eurostat: România, între țările cu cel mai sever declin din UE al numărului de angajaţi
55

1.615
Deficit record și taxe mai mari: România începe 2026 în incertitudine fiscală / Previziunile economiștilor pentru noul an
1.615


















Comentează