Giganţii italieni din domeniul luxului pun deoparte rivalităţile pentru a-i ajuta pe micii producători

Autor: Ionel Dancu

Publicat: 14-07-2023

Actualizat: 14-07-2023

Article thumbnail

Sursă foto: Agerpres.ro

Marile grupuri italiene din sectorul articolelor de lux, care timp de decenii şi-au protejat independenţa, au început să colaboreze între ele pentru a proteja lanţurile locale de aprovizionare şi reţeaua de mici firme italiene, transmite Reuters, conform Agerpres.

Controlul lanţului de aprovizionare a devenit un subiect important pentru mărcile de lux, care se asigură astfel că produsele ajung la timp în magazine şi evită prejudiciile de imagine asociate cu zona de unde îşi asigură materiile prime şi condiţiile de muncă.

Reţeaua extinsă de mici ateliere de artizani şi firme de familie din Italia oferă oportunităţi pentru marile companii care au banii necesari pentru a cimenta relaţii prin investiţii.

În acest sens, rivalii Prada şi Ermenegildo Zegna au preluat în luna iunie o participaţie minoritară la compania de tricotaje Luigi Fedeli e Figlio, cu sediul la Monza, în nordul Italiei. Aceasta după ce, în 2021, tot Prada şi Zegna au investit în comun la Filati Biagioli Modesto S.p.A., preluând o participaţie majoritară la unul dintre furnizorii lor.

"Am investit în Biagioli pentru a relansa o companie care era în criză, în timp ce în cazul Fedeli investiţia are drept scop să ajute compania să crească", a spus Patrizio Bertelli, cel mai mare acţionar şi preşedintele Prada Group. Potrivit lui Bertelli, micile firme italiene s-au confruntat în ultimele două decenii cu un transfer dificil de la o generaţie la alta precum şi cu probleme mai complexe precum extinderea pe noi pieţe. "Mult timp mărcile italiene au încercat să facă totul singure şi acum îşi dau seama că nu se descurcă singure şi încep să se uite în jur", a adăugat Patrizio Bertelli.

Italia este ţara unde îşi au sediul câteva mii de mici producători care împreună sunt responsabili pentru 50-55% din producţia mondială de haine şi articole de pielărie de lux, potrivit calculelor firmei de consultanţă Bain.

"Biagioli şi Fedeli sunt două exemple diferite de grijă cu privire la ceea ce înseamnă 'made in Italy' şi a ajuta la consolidarea lanţului de aprovizionare italian. Bertelli şi cu mine vrem să păstrăm bijuteriile 'made in Italy' şi expertiza locală" a spus şi Gildo Zegna, preşedinte director general la Ermenegildo Zegna.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri