Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Google are în vedere introducerea de funcții premium bazate pe inteligența artificială generativă (AI) în motorul său de căutare

cointelegraph.com
google ai inteligenta artificiala

Google are în vedere introducerea de funcții premium bazate pe inteligența artificială generativă (AI) în motorul său de căutare. Mișcarea ar marca prima dată când un produs principal Google se află în spatele unui paywall. Cu toate acestea, experiența de căutare gratuită cu reclame va fi în continuare disponibilă.

Potrivit unui raport al Financial Times din 3 aprilie, gigantul tehnologic analizează o varietate de opțiuni, inclusiv încorporarea funcțiilor de căutare bazate pe inteligență artificială la serviciile sale de abonament premium, care oferă deja acces la noul său asistent Gemini AI în Gmail și Docs, conform cointelegraph.com.

Google se bazează în principal pe publicitate pentru monetizare. Compania oferă deja diverse planuri, cum ar fi asistentul Gemini AI în Gmail și Docs.

Cu toate acestea, în prezent, aceste abonamente nu îmbunătățesc experiența de căutare. Produsul principal al companiei, Google Search, este gratuit de la lansarea sa la începutul anilor 2000. Cu toate acestea, gigantul tehnologic ar putea explora diferite mijloace de monetizare.

Motorul de căutare tradițional Google va rămâne gratuit și reclamele vor continua să apară

Raportul a adăugat că motorul de căutare tradițional Google va rămâne gratuit și că reclamele vor continua să apară alături de rezultatele căutării chiar și pentru abonați.

Odată cu recenta concurență în domeniul inteligenței artificiale, majoritatea companiilor de tehnologie au încercat să aducă mai multe produse pe piață.

Google a început să testeze instrumentul său de căutare bazat pe inteligență artificială, combinând narațiuni personalizate cu link-uri web și reclame. Cu toate acestea, integrarea în motorul de căutare principal întârzie din cauza adoptării întârziate a caracteristicilor din „experiența sa generativă de căutare” experimentală.

Interogările AI necesită mai multă putere de calcul, ceea ce în cele din urmă este costisitor în comparație cu interogările generale

Cu toate acestea, interogările AI necesită mai multă putere de calcul, ceea ce în cele din urmă este costisitor în comparație cu interogările generale. Prin urmare, s-ar putea să nu fie profitabil dacă Google oferă „Experiența generativă de căutare” gratuit.

Un purtător de cuvânt de la Google a spus că compania nu are planuri pentru o experiență de căutare fără anunțuri:

Nu lucrăm sau luăm în considerare o experiență de căutare fără anunțuri. După cum am făcut de multe ori înainte, vom continua să construim noi capabilități și servicii premium pentru a îmbunătăți ofertele noastre de abonament pe Google.

Google, creditat pentru pionierul tehnologiei care stă la baza actualei ascensiuni AI, se trezește implicat în competiția cu doi jucători proeminenți din industrie: OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT și Microsoft, susținătorul acestuia.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.