Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Grindeanu vrea autostradă până la Chișinău și Odesa - România nu are încă autostradă peste Carpați

grindeanu moldova

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avut o întâlnire cu omologul său moldovean Andrei Spînu, iar la final a spus că și-ar dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chișinău (Republica Moldova) și Odesa (Ucraina).

Grindeanu a spus că România și Republica Moldova vor colabora mult mai strâns în domeniul infrastructurii

„Am discutat astăzi cu omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spînu, despre cum ne putem dezvolta parteneriatul pe toate sectoarele de transport! Mai întâi, am propus întrunirea, în februarie, a Comisiei Mixte bilaterale pentru coordonarea tuturor activităților referitoare la proiectarea şi construirea Podului peste Prut de la Ungheni. Am convenit asupra necesității de a identifica și alte proiecte transfrontaliere eligibile prin fonduri europene (CEF). Acestea ar putea fi depuse la următorul apel de aplicare, care va fi lansat în luna septembrie a acestui an. În prezent sunt deja identificate trei propuneri: construcția Podului de la Ungheni (proiect aprobat în luna decembrie 2022); construcția infrastructurii de acces la acest pod care să includă un punct de trecere a frontierei (pe teritoriul Republicii Moldova) și modernizarea DJ 249 pentru asigurarea descărcării și conexiunii cu infrastructura existentă (pe teritoriul României); asigurarea conexiunii rutiere Albița (România) – Leușeni (Republica Moldova)- pentru care aplicația va fi depusă în perioada septembrie 2023 – ianuarie 2024”, a spus Sorin Grindeanu pe pagia sa de Facebook.

În domeniul rutier, cei doi miniștri ai Transporturilor spun că și-ar dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chișinău (Republica Moldova) și Odesa (Ucraina).

A fost abordat și subiectul modernizării și construcției mai multor poduri rutiere transfrontaliere peste Prut: Podul de la Sculeni (Sculeni); Podul Oancea (Cahul); Podul Albița (Leușeni)- pod nou; Podul Răducăneni (Bărboieni)- pod nou; Podul Bumbăta (Leova)- pod nou; Podul Fălciu (Leca /Cantemir)- pod nou.

În domeniul infrastructurii feroviare s-a discutat despre extinderea liniei de cale ferată cu ecartament larg până la Stația Nicolina. Astfel, trenurile ar putea circula pe cale ferată cu ecartament larg pe relația Ungheni - Cristeși Jijia - Socola- Nicolina.

Un punct de interes comun a fost și reabilitarea coridorului feroviar Iași (Aeroportul din Iași) - Ungheni- Chișinău (Aeroportul din Chișinău)- Odesa, prin finanțare obținută de la Banca Mondială.

„În contextul conflictului armat din Ucraina, am reamintit că, în septembrie 2022, au fost finalizate lucrările pentru repunerea în funcțiune a liniei de cale largă din frontiera cu Republica Moldova (Giurgiulești) până la silozul de la dana portuară Galați. Linia cu ecartament larg permite încărcarea și descărcarea directă a vagoanelor ucrainene, fără transbordare, care circulă pe relația Galați (RO) – Giurgiulești (R.Moldova) – Reni (Ucraina)”, spune Grindeanu.

În domeniul aerian s-a discutat despre posibilitatea creșterii numărului de frecvențe ale operatoriilor aerieni români pe segmentul București- Chișinău- București, dar și despre diversificarea destinațiilor prin operarea unor noi curse de pe mai multe aeroporturi internaționale din România.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.