Grupul francez de telefonie Orange a dezminţit joi seara informaţiile apărute în presă potrivit cărora ar fi demarat procesul de vânzare a turnurilor de telefonie mobilă şi a reţelei sale de fibră din Europa, transmite Reuters potrivit Agerpres.
Potrivit publicaţiei de specialitate TMT Finance, Orange ar fi mandatat banca americană JPMorgan să se ocupă de o posibilă vânzare "monumentală" a unei părţi din infrastructura de reţea a Orange. Publicaţia adaugă că un proces de revizuire a infrastructurilor ar fi fost demarată în urmă cu câteva luni, operatorul francez intenţionând să cedeze o participaţie minoritară la turnurile sale de telefonie mobilă. TMT Finance adaugă că, într-o a doua etapă, o operaţiune similară ar putea fi demarată pentru reţeaua de fibră a Orange, estimând că numai reţeaua de fibră optică şi turnurile Orange din Franţa ar avea o valoare cuprinsă între opt şi zece miliarde euro.
"Niciun proces de acest tip nu a fost demarat", a spus joi seara un purtător de cuvânt de la Orange.
În contextul apetitului investitorilor pentru activele din infrastructurile de telecomunicaţii, Orange, la fel ca şi rivalii săi, îşi pun întrebarea cum pot să monetizeze şi să optimizeze utilizarea infrastructurilor lor. În Franţa, unde cei patru actori de pe piaţă trebuie să realizeze un echilibru între preţurile scăzute şi nevoia de investiţii, Iliad este ultimul operator care a anunţat vânzarea majorităţii turnurilor sale din Franţa şi Italia către grupul spaniol. Bouygues Telecom (Bouygues) şi SFR (Altice) au demarat şi ele operaţiuni similare.
În faţa acţionarilor grupului, reuniţi marţi pentru adunarea generală a Orange, directorul general Stéphane Richard a anunţat că una din priorităţile grupului este analiza modului în care pot fi monetizate reţelele. "Apetitul actual al fondurilor de infrastructură este o dovadă a valorii intrinseci a reţelelor de telecomunicaţii. Sunt convins că miile noastre de turnuri de telefonie mobilă şi milioanele de kilometri de fibră optică sunt cea mai bună asigurare de viaţă a noastră în lumea digitală de mâine", a explicat Stéphane Richard.
Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de ţări, inclusiv în România, şi are un portofoliu de 247 de milioane de clienţi, din care 185 de milioane sunt abonaţi la serviciile de telefonie mobilă.
La 31 martie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.693.300 de clienţi, în creştere cu 2,3% comparativ cu finalul primului trimestru al anului trecut.
Grupul francez Orange dezminte că s-ar pregăti să îşi vândă turnurile de telefonie mobilă
Explorează subiectul
Articole Similare

12
România a făcut progrese notabile în reciclarea ambalajelor din aluminiu pentru băuturi
12

3.553
Cum se resimte shutdown-ul din SUA pe bursele mondiale: E șoc total
3.553

274
Un brand uriaș din Germania intră pe piața din România: Concurează cu Pepco și Zara Home
274

91
Euro continuă să câștige teren în raport cu moneda noastră. Cursul valutar anunțat pentru miercuri de BNR
91

2.949
Scandal cu acuzații grave: Poșta Română dă în judecată ONRC
2.949

115
Topul Național al Firmelor 2025: Cifra de afaceri a celor mai performante companii din România depășește 287 miliarde euro
115

40
Stocul spaţiilor industriale şi logistice din România s-a apropiat de pragul de 8 milioane mp, în S1 (consultanţi)
40

23
Alexandru Petrescu (ASF): Indicele BET a crescut în primul semestru cu 12,05% iar capitalizarea cu 13,1%,faţă de finalul anului 2024
23

13
BVB crește cu 13% în 6 luni: capitalizarea a ajuns la 396 miliarde lei
13

18
Rata şomajului la nivel naţional a scăzut la 3,18%, în luna august
18

20
Bursa a deschis în creştere pe majoritatea indicilor şedinţa de miercuri
20

2.766
Încolțit de lupii `EPPO` `regele ciobanilor` a dat atacul la colaboratorul `Mioara` - Fermierul a încercat să determine omul procurorilor să îi susțină versiunea
2.766

5.200
Ilie Bolojan a băgat producătorii de carne de porc în ședință: Guvernul impune reguli noi
5.200
Comentează