Grupul industrial Promateris a raportat o cifră de afaceri de 136,3 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, cu o uşoară tendinţă de creştere raportat la aceeaşi perioadă a anului anterior, conform unui comunicat remis, luni, Bursei de Valori Bucureşti.
"2022 a fost un an al provocărilor, ca efect al instabilităţii contextului macroeconomic, dar şi al creşterilor rapide de costuri: materii prime, electricitate, costuri de finanţare. Cu toate aceste dificultăţi, uşoara tendinţă ascendentă a cifrei de afaceri demonstrează poziţia solidă de piaţă şi confirmă stabilitatea portofoliului de clienţi ai Promateris. Ne-am concentrat eforturile în direcţia eficientizării operaţionale, lucru necesar după ciclul de creştere accelerată din ultimii ani. Planurile noastre de viitor includ o componentă de creştere organică, dar luăm în calcul şi operaţiuni de tipul M&A pentru intrarea pe pieţe noi şi consolidarea poziţiei de lider pe pieţele din CEE. Vom continua investiţiile în direcţia dezvoltării capacităţii de producţie de ambalaje biodegradabile şi compostabile, dar avem planuri şi în direcţia ambalajelor din materiale reciclate (post consumer recycled)", a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.
El a subliniat că estimează o continuare a provocărilor, dar în acelaşi timp consideră că vor apărea şi multe oportunităţi în piaţă şi compania este pregătită să le valorifice, potrivit Agerpres.
"Suntem încrezători că investiţiile planificate vor conduce la creşterea afacerii, prin atragerea de noi clienţi şi pătrunderea pe noi pieţe, dar şi la creşterea marjei EBITDA, datorită integrării pe verticală prin bio-compounding şi reducerii costurilor prin recuperare, reciclare şi tranziţia către energie verde", adăugat Tudor Georgescu.
Contextul general de piaţă mai puţin favorabil a fost resimţit în special la nivelul creşterii cheltuielilor operaţionale, având un impact asupra EBITDA, care a ajuns la 14,3 milioane lei.
"Prin natura activităţii sale, Promateris este expusă contextului economic global, impactul asupra rezultatelor sale devenind vizibil pe masura propagării influenţelor negative. Creşterile accelerate ale cheltuielilor (materii prime, energie, cheltuieli de finanţare), dar şi nivelul ridicat al inflaţiei au erodat rezultatul net înregistrat în T3 2022, acesta ajungând la 3 milioane lei. Reducerea consumului, pe fondul acumulării de stocuri, a contribuit, de asemenea, la încetinirea temporară a ritmului de creştere înregistrat în ultimii ani. Considerăm că un impact major l-a avut şi creşterea abruptă a dobânzilor, în contextul investiţiilor susţinute din ultimii ani pentru dezvoltarea capacităţii de producţie", se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, marja EBITDA pentru T3 este de 10,5%, fiind semnificativ peste media industriei.
Conducerea companiei estimează că marja EBITDA va creşte în trimestrul al doilea din 2023 ca urmare a operaţionalizării investiţiei de producţie de bio-compound-uri în fabrica din Buftea.
În 2022, Promateris va continua să investească în dezvoltarea capacităţii de bioplastice pentru consolidarea poziţiei de lider regional, dar şi în integrarea pe verticală prin dezvoltarea capacităţii de producţie de granule bio-based. Promateris devine primul jucător din Europa Centrală şi de Est care dezvoltă o capacitate de producţie a materiei prime pentru ambalajele biodegradabile şi compostabile.
De asemenea, anul acesta, dar şi în 2023, compania îşi propune să intre pe pieţe noi din regiune şi să îşi consolideze poziţia pe pieţele cheie din CEE, în care activează.
Promateris urmăreşte diversificarea portofoliului de produse care respectă principiile economiei circulare, prin furnizarea unei palete largi de produse şi servicii dedicate sectorului de retail modern, dar şi zonei de e-commerce. Strategia companiei include dezvoltarea de produse din materiale reciclate (Post Consumer Recycled), aprovizionate de pe plan local.
Compania este listată pe Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti, specializată în producţia de ambalaje de ultimă generaţie, cu amprentă redusă de carbon. În fabrica din Buftea, compania produce alternative durabile la plasticul de unică folosinţă, precum o gamă largă de pungi pentru retail (pungi maieu, pungi pentru legume şi fructe, saci menajeri, mănuşi), dar şi produse destinate segmentului agricol (folii de mulcire).
Promateris operează trei linii de business: Bio-based şi compostabile, în cadrul căreia sunt produse ambalaje realizate din resurse regenerabile, cu accent pe decarbonizare; Bioplastic recycling prin care reciclează deşeurile reziduale pentru a fi reintroduse în procesul de producţie; Compound-uri tehnice, prin care sunt dezvoltate şi fabricate granule destinate producţiei de cabluri electrice.
Comentează