Grupul Telekom Romania a înregistrat o scădere de 5,3% a veniturilor consolidate în trimestrul al treilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 226,7 milioane de euro, dar veniturile din zona de mobile au crescut, conform datelor publicate joi de către OTE Group, informează News.ro.
EBITDA ajustată a Telekom Romania a fost de 41,2 milioane de euro în trimestrul al treilea (T3), în scădere cu 4,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
”Veniturile mobile au crescut cu 6,1% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut, până la 117,9 milioane euro, în T3 2018, reflectând în mare parte veniturile mai mari din ofertele convergente fix-mobil şi creşterea susţinută pe segmentul de date mobile, ca urmare a ofertelor #netliberare, care au adus clienţilor acces la internet mobil la preţuri avantajoase”, se arată în comunicat.
Numărul clienţilor pentru serviciile integrate fix-mobil a crescut cu 44% în trimestrul al treilea, faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 655.547 la sfârşitul lunii septembrie 2018. Veniturile aferente au crescut cu 30,7% în T3 2018, potrivit companiei.
”Segmentul clienţilor de servicii de televiziune a înregistrat o uşoară descreştere, de 1,4%, în trimestrul al treilea, ajungând la 1,45 milioane, cu venituri aferente în scădere cu 7,8% de la un an la altul. Segmentul de Internet TV (IPTV) a continuat tendinţa ascendentă, cu o creştere de 16% a numărului de clienţi în al treilea trimestru al acestui an comparativ cu anul trecut”, se arată în comunicat.
În trimestrul al treilea grupul Telekom Romania a raportat 1,15 milioane de clienţi broadband (fix şi mobil) pentru operaţiunile fixe, în scădere cu 2,8% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Utilizatorii de voce (inclusiv FMC) au ajuns la 2,111 milioane la finalul celui de-al treilea trimestru al anului, în creştere cu 0,5% faţă de T3 2017, dar veniturile generate de serviciile de voce fixă au scăzut cu 25,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
”La 30 septembrie 2018 baza totală de clienţi ai Telekom Romania Mobile era de 4,6 milioane, în scădere cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Segmentul postpaid reprezenta 36% din baza totală de clienţi. Numărul total al clienţilor din segmentul business a crescut cu 8,8% în T3 2018 faţă de perioada similară a anului trecut, reflectând atractivitatea în creştere a ofertelor companiei pentru acest segment”, se arată în comunicat.
Principalii competitori ai Telekom, în România, sunt Vodafone, Orange şi Digi Mobil.