DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Iată cum tratezi, eficient, atacul de panică

Atacurile de panică afectează direct sistemul nervos și de aceea trebuie evitată declanșarea lor, un rol important în acest sens jucându-l dieta, care trebuie să conțină alimente care au un efect liniștitor, susțin nutriționiștii.

''Este știut faptul că fiecare acțiune este urmată de o reacție. Acest lucru este valabil și în privința alimentației: ceea ce consumăm poate avea un impact semnificativ asupra incidenței atacului de panică. Asta înseamnă că atacul de panică poate fi prevenit prin controlul, evitarea sau reducerea alimentelor care întrețin aceste tulburări și evident prin consumarea alimentelor care nu favorizează atacul de panică'', a declarat pentru AGERPRES nutriționistul Lygia Alexandrescu.

Aceasta a explicat că din grupul vitaminelor B s-a constatat că o influență deosebită o au cobalamina, niacina și tiamina, deoarece scad susceptibilitatea declanșării atacului de panică.

''Pentru o persoană care a fost diagnosticată cu acest tip de tulburare este esențial să-și mențină nivelul glicemiei constant deoarece variația, în special scăderea glicemiei, conduce la apariția stării de oboseală, a nervozității și deci la creșterea riscului de atac de panică. Cel mai simplu mod de menținere a glicemiei constante este de a se reduce consumul de glucide rafinate: dulciuri, băuturi dulci, pâine albă sau cartofi; în plus trebuie limitate sursele de cafeina: cafeaua, ciocolata, ceaiul, băuturi carbogazoase care conțin cofeină, etc, pentru că această substanță acționează ca un excitant asupra sistemului nervos central'', arată medicul.

Practic trebuie urmată o dietă echilibrată, punându-se accent pe alimentele care conțin complexul de vitamine B, triptofan, antioxidanți și fibre alimentare, recomandă nutriționistul:

* Alimentele din carne de curcan, pește, ouă și lactate fermentate (bogate în probiotice), unt de arahide ar trebui să reprezinte 20% din dieta zilnică; aceste alimente sunt bogate în triptofan, un aminoacid esențial, precursor al serotoninei (neurotransmițătorul care asigură starea de bine) și complex de vitamine B.

* 30% din dieta zilnică va fi formată din legume, care asigură aportul de antioxidanți (broccoli, sparanghel, varza albă și roșie) și fructe (mere, banane, portocale, cătină) bogate în glucoza și fructoză;

* Baza alimentației zilnice trebuie să fie reprezentată în proporție de 50% de carbohidrații complecși bogați în fibre și complex de vitamine B (cereale integrale, germeni de grâu, orez brun).

În timp ce toate aceste alimente sunt bogate în nutrienți, care reduc semnificativ incidența atacului de panică, există câteva ingrediente alimentare, care agravează și favorizează anxietatea, ne spune Lygia Alexandrescu.

''Realitatea este că aceste substanțe fac parte într-o anumită măsură din dieta fiecărui individ'', afirmă nutriționistul.

* Alcoolul crește hiperactivitatea sistemului nervos central și implicit gradul de agitație, stres și irascibilitate în cazul persoanei cu astfel de tulburări.

* Cafeina, ca și alcoolul, acționează ca excitant nervos, însă o încetare bruscă a consumului de cafea sau ceai poate induce, de asemenea, atacul de panică, din cauza stării de oboseală și iritație date de absența cafeinei. Așadar, reducerea aportului de cafeina trebuie făcută treptat prin eliminarea cafelei clasice și înlocuirea ei cu una fără cafeină, a ceaiului negru, etc.

* Al treilea element de eliminat din dietă este zahărul, care nu conține nutrienți, însă este bogat în calorii. Zahărul crește nivelul glicemiei, ceea ce induce hiperactivitate și implicit tulburări emoționale la persoanele anxioase.

Așadar, menținerea obiceiurilor alimentare sănătoase este una dintre condițiile care trebuie îndeplinite în tratamentul și profilaxia atacului de panică, ne sfătuiește medicul.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.