Președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme, Dan Vardie, consideră că impozitatea mașinilor electrice și hibride care până acum erau taxate cu o sumă foarte mică sau chiar deloc în cazul celor electrice, este o decizie greșită despre care nu se știe ce criterii a avut la bază.
„Cel mai potrivit cuvânt ar fi haos. După cum vedeți fiecare stat are dreptul să vină cu niște propuneri, legi, după care alte autorități pot să modifice aceste impozite după cum consideră de cuviință.
În primul rând aceste prevederi nu țin cont de principiul fundemantal care funcționează în toată Europa care spune că poluatorul trebuie să plătească”, a declarat Vardie, într-o intervenție la Digi24.
El a arătat că nu se iau în calcul vechimea și gradul de poluare așa cum ar fi normal și așa cum presupun reglementările europene.
„Facem niște calcule legate de niște strandarde euro care, probabil că cei care au elaborat documentul - înțeleg că autorul e necunoscut, nimeni de la minister nu știe cine a făcut această propunere - nu știau că aceste standarde euro țin mai mult ani, euro 6 e întins pe o perioadă de peste 10 ani, și vor plăti același impozit ca cei care au euro 6 în momentul de față după 10 ani. Credeți că e normal?
„Nu se ia în calcul emisia de CO2”
Practic nu se ia în calcul vechimea, ci se folosește acest mecanism care la fiecare standard euro au fost puse și niște subclase, care evident că nu le ia nimeni în calcul pentru simplul motiv că în România nici nu putem face asta: nu avem nici digitalizarea necesară, n-avem oameni pregătiți.
Deci nu se ia în calcul vechimea și în al doilea rând și foarte important nu se ia în calcul emisia de CO2 care guvernează toate reglementările europene.
Un rezultat prșiv al acestei reglementări aș spune este că în loc să penalizeze mașinile foarte vechi, poluante și nesigure care duc la accidente rutiere, penalizează mașinile hibride care sunt soluția cea mai bună în acest moment”, a conchsi Vardie.
Context
Impozitul pentru mașinile hibrid ar putea crește de până la 13 ori începând cu 1 ianuarie 2026, ajungând la nivelul taxelor plătite pentru vehiculele pe benzină sau motorină.
Tot de anul viitor, și proprietarii de mașini electrice vor plăti impozit, după ce până acum au fost scutiți. Parlamentul a adoptat proiectul Guvernului care modifică formula de calcul.
În cazul mașinilor electrice se introduce un impozit unic de 40 de lei pe an.






























Comentează