În spaţiul public circulă, de câteva zile, informaţia că subsidiara Uber din România ar plăti taxe de trei ori mai mari decât restul companiilor de taximetrie din Bucureşti. Deşi contestată de mulţi încă de la apariţie, ipoteza pare a fi atractivă în conflictul dintre cele două patronate, dar şi dintre taximetrişti şi şoferii de la Uber. Jurnaliştii de la România Curată acuză că ştirea este "fake-news" şi au făcut în acest sens o analiză la sânge, prin care, spun ei, au reuşit să demonteze informaţiile.
Deci după prima rundă de verificări am ajuns la o sumă de cel puțin trei ori mai mică în dreptul Uber.
A doua inadvertență este omisiunea completă a unei firme. Speed Taxi și-a separat activitatea de transport de cea de dispecerat, dar la căutarea pe ministerul finanțelor apar pe primele locuri ambele entități. Una dintre ele are un profit de 1,8 milioane de lei, din care 290 de mii de lei datorați la stat.
Deci după a doua rundă de verificări ajungem la o cifră de cinci ori mai mare decât UBER la o singură companie.
Adio titlu!
Mai departe, datele sunt corecte: Restul firmelor fie au raportat un profit minuscul, fie l-au reinvestit și au scăpat de impozit, fie au mers pe pierdere.
Uber are 25.000 de șoferi. De acord, ei conduc mai rar decât taximetriștii de meserie, unii ies pe traseu, la propriu, din an în Paști. Dar totuși… Suma plătită de Uber ca impozit pe profit este de 2 (doi!) lei pe an per șofer. Dacă era adevărat titlul viralului ar fi fost șapte lei. Cât o singură cursă mai scurtă. Speed Taxi, cu 2500 de taxiuri, dă la stat vreo 100 de lei de șofer pe an, cât o târguială de sâmbătă-seara. Restul plătesc nimic sau aproape nimic.", scriu cei de la România Curată.
Citeşte şi: Presat cu PROTESTE, ministrul Justiţiei FACE BILANŢUL: Listă în 5 puncte cu MĂSURI pentru penitenciare .