Aproximativ 300.000 de petiţii au fost gestionate în 2022 la nivelul Ministerului de Interne, iar un cetăţean a trimis, într-un singur an, aproape 17.000 de petiţii pe acelaşi subiect, informează Rador.
Principalele categorii de solicitări ale cetăţenilor sau organizaţiilor legal constituite au vizat comiterea unor infracţiuni contra persoanei sau patrimoniului, tulburarea ordinii şi liniştii publice, cereri de punere în posesie şi de emitere a unor titluri de proprietate.
Au fost şi numeroase situaţii de transmitere a sute de petiţii cu privire la aspecte verificate deja şi pentru care s-a transmis răspuns, formularea unor cereri bizare sau ilogice, apelarea frecventă a liniei telefonice Tel-Verde cu aceleaşi aspecte şi la care s-a oferit o soluţie, potrivit unui comunicat al MAI. Instituţia anunţă că a implementat măsuri menite să simplifice obţinerea informaţiilor de interes, cum ar fi reorganizarea secţiunii „Contact” de pe pagina de internet.