DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

În ciuda pandemiei, românii nu renunță la Sărbătorile de Crăciun

familyeducation.com
Crăciun

Romania s-a aflat mereu în topul țărilor ce iubesc Crăciunul și nici anul acesta nu se dezminte, chiar dacă situația la nivel mondial s-a schimbat din cauza pandemiei.

România se află pe locul 2 într-un clasament realizat de Ferratum Grup, românii planificând să aloce 24% din venitul lunar cheltuielilor cu sărbătorile de iarnă. Dintre cei aproape 4000 de români ce au participat la studiul de piață Ferratum Grup, doar 15% se află printre cei ce au avut parte de o scădere salarială în această perioada, 73% declarând că sunt în continuare angajați și venitul lor lunar nu a avut de suferit, potrivit mediafax.ro.

Citește și: Bolnavii de SIDA, condamnați la SUFERINȚĂ și IGNORAȚI de spitale, în plină pandemie

Barometrul de Crăciun 2020 al grupului Ferratum arată că respondenții din cele 12 tări participante la sondaj, își stabilesc bugete ceva mai mici pentru sărbătorile din acest an, peste jumătate dintre ei recunoscând că vor cheltui mai puțin comparativ cu Crăciunul trecut. Sunt mult mai precauți în cheltuirea resurselor pe perioada crizei, mai ales în contextul în care 10% dintre aceștia și-au pierdut locul de muncă iar 17% au suferit reduceri salariale. Dacă la Barometrul de Vară 28% dintre respondenți alocau un maxim de 200 de euro pentru cheltuielile cu vacanta de vară, acum procentul a ajuns la 57% după încă o jumătate de an de pandemie. Doar 19% dintre cei intervievați au răspuns că vor ajunge să cheltuie intre 200 si 400 de euro în următoarele câteva luni.

Nu reprezintă o surpriză faptul că principalele cheltuieli din acest an au fost produselor alimentare, iar 21% dintre cei intervievați au răspuns că același lucru va fi valabil și pentru lunile ce urmează. Pe locul următor se situează achiziționarea de bunuri de uz casnic (10%), a hainelor pentru iarnă (10%), a jucăriilor (9%), a dulciurilor și a delicateselor (9%), deoarece sezonul cadourilor bate la ușă.

70% dintre respondenți au fost de părere că deși pandemia a redus călătoriile, precum și cumpărarea de produse scumpe, cel mai mare cadou va fi petrecerea Sărbătorilor alături de cei dragi, precum și celebrarea Nașterii Domnului (19%). Barometrul Ferratum arată că pandemia a zdruncinat serios modul în care respondenții se gândeau să petreacă sărbătorile, anulându-se călătoriile, dar ținându-i acasă, alături de cei dragi. Cei întrebați au răspuns că au început să-și gestioneze mai bine resursele, să-și descopere noi hobby-uri și să învețe să lucreze de la distanță.

Când au fost întrebați despre ceea ce-și doresc de la noul an, 22% dintre respondenți au spus ”Sănătate”, precum și prevenirea reducerii răspândirii COVID-19 ca principală dorință. A urmat petrecerea timpului alături de cei dragi (16%), aprecierea lucrurilor mărunte (11%) și mai multă mișcare (10%). La celălalt capăt al graficului, cu un interes scăzut, s-au aflat cumpărarea unei case sau a unei mașini, lucruri considerate mai puțin importante în acest an.

Din cele 12 țări care au luat parte la Barometrul de Crăciun Ferratum 2020, cetățenii cei mai cheltuitori sunt cei din Bulgaria, unde respondenții au declarat că 25% din venitul lor lunar se va duce pe sărăbătorile de Craciun, urmați de cei din România (24%), Croația și Australia (23%). La celălalt capăt al graficului găsim Finlanda (cu doar 12% din venitul lunar cheltuit pentru Sărbători) și Olanda, cu 11%.

Atunci când comandă online, 54% dintre cei intrebați au spus că preferă plățile cu cardul, 26% pe cele în numerar, iar 20% optează pentru transferul bancar. Când vine vorba despre lumea digitală și de plățile cu cardul, norvegienii sunt în frunte, 93% plătind în acest fel, urmați de danezi (80%) și de suedezi (79%). La celălalt capăt al diagramei se găsesc bulgarii, unde 71% dintre ei aleg, încă, plățile în numerar, în detrimentul cardurile online.

În ciuda faptului că pe timpul pandemiei o mare parte dintre cumpărături s-a făcut online, Barometrul de Crăciun Ferratum Grup arată că respondenții preferă să vadă, să atingă, să ”simtă” și să probeze produsele, în detrimentul cumpărăturilor online. Așa cum se știe, mersul la cumpărături reprezintă o adevărată terapie, iar prezența fizică în magazine crește nivelul de serotonină, un compus chimic prezent în organismul uman, cu rol important în biochimismul funcțional al creierului. Astfel nu ne surprinde faptul ca, la fel ca si la Barometrul de Vara si de aceasta data 68% dintre respondenți spun că preferă cumpărăturile fizice.

Fără nicio excepție, respondenții din cele 12 țări au declarat că cea mai mare parte dintre bani va merge pentru achiziționarea de produse alimentare în următoarele luni. Urmează, apoi, articolele de uz casnic, hainele de iarnă și cumpărăturile pentru cei mici.

Cadourile de Crăciun sunt, de asemenea, importante, iar respondenții alocă bani pentru cumpărarea jucăriilor, a dulciurilor și a tot felul de cadouri pentru cei dragi.

“Probabil din cauza pandemiei globale și a faptului că anul acesta majoritatea cumpărăturilor s-au făcut online păstrând distanțarea socială, românilor le este dor de shoppingul în magazine, 70% alegând cumpărăturile în magazin și doar 30% dorind să își facă cumpărăturile online. Iar în topul cumpărăturilor de sărbători ale romanilor, primele poziții sunt ocupate de produsele alimentate (28%), bunuri pentru casă (15%), dulciuri și produse specifice sărbătorilor de Crăciun (12%) dar și îmbrăcăminte (10%) și jucării (8%)”, spune Roxana Dobrică – Director de Marketing Ferratum România.

Barometrul a fost realizat de către Ferratum Grup pe baza unui chestionar web standardizat, cu clienți activi din 12 țări. Veniturile au fost exprimate în euro, iar consumul relativ de Crăciun a fost calculat în raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare țară. Aproape 20.000 de gospodării au participat la acest sondaj. Respondenții au avut vârste între 18 și peste 61 de ani. 59% dintre cei care au participat au fost femei. Venitul mediu al gospodăriilor participante a fost cuprins între 1087 și 4367 de euro. Dimensiunea medie a unei gospodării respondente a fost de 2,7 persoane.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.