Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Înainte de alegeri, Bolojan ia de la săraci și dă la bogați - Bani pentru zboruri neprofitabile, din salariile oamenilor dați afară

bolojan air oradea

Alegerile din 2024 se apropie, iar una dintre principalele promisiuni de campanie ale președintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, este departe de a deveni realitate. Pentru că nicio companie aeriană nu vede în Aeroportul Oradea o potențială sursă de profit, Bolojan insistă să acorde un ajutor de stat oricui va dori să zboare din Bihor, fie și cu aeronavele goale. Pentru că excentrica idee a unei companii locale - Air Oradea - nu a prins, președintele CJ Bihor vrea să subvenționeze zboruri regulate spre Varșovia. Banii există, afirmă Bolojan, pentru că s-au făcut economii în urma disponibilizărilor din ultimii ani.

Consilierii județeni i-au dat un cec în alb lui Ilie Bolojan, prin votul unanim pe proiectul președintelui CJ de a subvenționa zboruri pe relația Oradea – Varșovia. Inițiativa a trecut de plenul CJ Bihor cu intervenții din partea opoziției PSD. Consilierul Sergiu David a cerut să afle, de fapt, la ce sumă s-ar ridica subvenția pe care CJ Bihor o va plăti în această afacere, notează bihon.ro.

A primit un răspuns de genul „cât va fi nevoie”, dar chiar și așa, a votat inițiativa, cot la cot cu toți consilierii județeni. Înainte de vot, Bolojan și-a prezentat argumentele pentru această afacere, afirmând că 2023 a fost anul construcțiilor pe aeroport și că următorii 2, 3 ani vor fi dedicați efectiv realizării conectivității, astfel încă „să se dezvolte biznisurile și turismul”, în Oradea și Bihor.

Președintele CJ Bihor mai afirmat că această conectivitate trebuie acoperită prin legătura strânsă cu capitala – care s-ar rezolva prin pachetul licitat de Air Oradea – și conectarea la un hub european, acesta ar fi Varșovia, care e bine conectată cu Canada, SUA, Asia și Europa. Bolojan a insistat că s-a inspirat din modelele altor orașe, precum Ostrava, care are aceste servicii spre Viena sau Munchen.

Bani pentru privați, din banii economisiți de la oamenii lăsați fără loc de muncă

Despre mecanismul de subvenționare, Bolojan a spus că se vor vinde biletele în sistem comercial. „Daca avionul zboară plin, cofinanțarea va fi redusă sau spre zero. Dacă aceste zboruri nu vor fi profitabile, CJ își va asuma să acopere diferența de cheltuieli trimestrial”. Din partea Opoziției, Sergiu David a cerut să știe care e „scenariu de angajare a bugetului Consiliului Județean”.

Bolojan s-a ferit să avanseze vreo cifră, a spus doar „Consiliul Județean Bihor are capacitatea financiară în parteriat cu PMO să susțină acest proiect” și a precizat că CJ a făcut economii de 6 milioane de euro doar din disponibilizări. De asemenea, Bolojan consideră că „există capacitatea pentru ca aceste zboruri să se consolideze și să fie viabile fără susținere. Dar și dacă ar trebui susținute, conectarea la unul sau două hub-uri europene e o necesitate de dezvoltare”.

Prețurile biletelor vor fi stabilite de ofertant, iar operarea rutei va fi compensată financiar de Consiliul Județean Bihor, după un model de calcul stabilit în caietul de sarcini. Compensația se va plăti trimestrial și va acoperi doar cheltuielile de operare efectivă a serviciilor aeriene și cheltuielile aferente operațiunilor pe aeroporturile OMR și WAW. În condițiile în care zborurile vor fi operate în regim profitabil, cofinanțarea Consiliului Județean Bihor va fi redusă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.